OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av att vara sekreterare i arbetsutskottet, kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, samverkansnämnd arbetsmarknad som är en gemensam nämnd med Tranemo kommun, valberedningen och valnämnden. Detta inkluderar sammanställning av ärenden och upprättande av kallelse och protokoll. När det är valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift.
Du är ansvarig för att ta fram och revidera styrande dokument för det politiska arbetet i kommunen (reglementen, arbetsordningar m.m.).
I rollen ingår att vara systemadministratör för kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem EDP Vision, inklusive delaktighet i fortsatt utvecklingsarbete av rutiner och arbetssätt samt att du även är delaktig i utbildning i Vision för nya medarbetare.
Vidare ingår arbetsuppgifter som exempelvis årsplanering för politiska möten, deltagande i arbetsgrupper och projekt, egna utredningar, administration och stöd till kommunchef samt kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges ordförande.
Viss kvällstjänstgöring ingår i arbetet.
Tillsammans med vår kansliadministratör har du delat ansvar för inkommande post till kommunstyrelseförvaltningen.
Du är också förvaltningsinformatör för kommunstyrelseförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan utbildning som bedöms likvärdig
Det är önskvärt att du har tidigare arbetslivserfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning och att du har erfarenhet av rollen som sekreterare kommunal nämnd och/eller kommunstyrelsen. Det är också önskvärt att du har någon juridisk utbildning eller erfarenhet.
Det är även önskvärt att du har erfarenhet av digital ärendehantering eller annan relevant vana av att arbeta i digitala processer.
Som person är du analytisk, strukturerad och har en god förmåga att arbeta i fastställda ärendeprocesser. Du ser till helheten och skapar goda relationer på arbetsplatsen samt är en god kommunikatör i tal och skrift. Vidare har du ett sant intresse för att arbeta i en politiskt styrd organisation i nära samarbete med politiker såväl som tjänstemän.
B-körkort är ett krav.
Arbetsgivaren kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Magnus Nilsson
0325-18341
Fackliga företrädare når du via vår växel
0325-180 00
TF Kanslichef Christian Bonfré
0325-18446
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0325-180 00
Kanslichef Johan Persson
0325-18195
Kommunikatör Karin Bergdahl
0325-18458
Kommunutvecklare Turism och Landsbygd Johanna Sander
0325-18307
Samordnare/Integrationssamordnare Ildiko Nagy
0325-18149