OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika kommun växer!ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!
Stöd och styrningsförvaltningen arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare har Du en nyckelbefattning! Du sitter mitt i händelsernas centrum, med ett stort kontaktnät och vet vad som är på gång i kommunen. Du har en viktig roll och utgör en länk mellan kommunens verksamheter. Vår nuvarande kommunsekreterare går i pension men kommer att arbeta kvar i organisationen till efter valen 2014. Vi vill därför passa på att göra en välfungerande överlämning, där Du har möjlighet att ta tillvara kunskaper och erfarenheter. Detta samtidigt som Ludvika kommun är inne i ett spännande och expanderande utvecklingsarbete!
Du kommer att vara ansvarig för och administrera kommunstyrelsens sammanträden, dess arbetsutskott och kommunfullmäktige, krisledningsnämnden samt valnämnden. Detta innebär viss tjänstgöring under kvällstid.
I tjänsten ingår att upprätta förslag till svar på motioner och remissyttranden samt att delta i projekt och utredningar där Din sakkunskap behövs. Du kommer i Din roll att konsulteras i allehanda frågor av både politiker och tjänstemän från kommunens förvaltningar.
Kommunsekreteraren sammankallar till nämndsekreterarträffar och ansvarar för utveckling av nämndsadministration och ärendehantering inom Ludvika kommun.
Tjänsten är organisatoriskt placerad inom stöd- och styrningsförvaltningens kansli med kanslichefen som närmaste chef. Kanslienheten har ett kommunövergripande ansvar för dokument- och ärendehanteringen och vi arbetar för att skapa en modern elektronisk sammanträdesprocess. Vi arbetar i dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 och satsar på att utveckla våra processer i hela ärendehanteringskedjan.
Eftersom år 2014 är valår kommer Du inledningsvis till stor del arbeta med valfrågor och valadministration.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som har akademisk, samhällsvetenskaplig och/eller juridisk utbildning. Dina IT-kunskaper är goda och Du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området. Vi söker Dig som är systematisk och noggrann men också utvecklings- och förändringsinriktad. Som person är Du serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ställer stora krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och initiativkraft varför personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten. Tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation, givetvis med valarbete och erfarenhet av processledning samt juridisk kunskap inom nämndsadministration är meriterande.
Anställningsvillkor
Heltid.
Tillsvidare från och med 2013-11-04.
Viss kvällstjänstgöring förekommer.
Kontaktperson
Jessica Hedlund, kanslichef, tel 0240-86656
Facklig kontaktperson
Vision, tel 0240-86735
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2013-10-06. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.