OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, bra skolor på grund- och gymnasial nivå, vuxenutbildning, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med organisationen, föreningar, företagare och alla våra invånare utgör grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun!
Kommunstyrelsens förvaltning består av verksamheterna ekonomi, administration, HR och lön.
Administrativa avdelningen är en stödfunktion till kommunorganisationens förvaltningar.
Inom avdelningen finns funktioner för kansli, kommunikation, webb, folkhälsa, säkerhet, digital samordning och medborgarcentrum. Vår kommunsekreterare ingår i en funktionsgrupp för kansliet tillsammans med övriga tre nämndssekreterare och två registratorer. Funktionsgruppen fungerar som ett team där medarbetarna kan gå in för varandra vid behov.
Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare ansvarar du för ärendeprocessen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du ansvarar för att ärenden är beredda inför sammanträde och är sekreterare vid sammanträdet. Utöver det nämndsanknutna arbetet deltar du i beredningar, arbetsgrupper och projektarbeten. Du bidrar aktivt i arbetet med att löpande utveckla arbetssätt för ökad kvalitet, effektivitet och tillgänglighet. Vi förutsätter att du är intresserad av verksamhetsutveckling i riktning mot digital transformation.
Kvalifikationer
Du har en universitets-/högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, eller har erfarenhet av ledningsarbete i offentlig sektor. Det är också meriterande om du har goda kunskaper i den lagstiftning som styr vår verksamhet, främst förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighet- och sekretesslagen samt kunskap om offentlighetsprincipen. Vi önskar att du är en stabil och förtroendeskapande person med förmåga att prioritera, strukturera, samverka och utveckla vår verksamhet.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna din ansökan snarast.
Medflyttarservice
Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna agneta@medflyttarservice.se 072-733 13 43 eller gå in på www.medflyttarservice.se
Varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystemet!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938