Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Det här är vi
På utvecklings- och administrationsenheten arbetar vi övergripande mot hela kommunkoncernen och den politiska organisationen. Som namnet antyder arbetar vi med utveckling och administration och våra arbetsuppgifter omfattar bland annat diarie, arkiv, information/kommunikation, utredningar, nämndadministration, näringslivs- och folkhälsofrågor. Att vår enhet består av olika yrkesroller ger oss en kompetensbredd och som medarbetare hos oss får du insyn i många olika områden.
Ditt jobb är viktigt
Som kommunsekreterare har du en viktig roll i ärendeprocessen. Du bistår med kvalificerat sekreterarskap i form av ärendeberedning, upprättande av kallelser och protokoll. I rollen ingår också utredningsarbete och dessutom valarbete de år det hålls val. Kommunsekreteraren samordnar också kommunens arbete med och är ett kunskapsstöd för verksamheterna när det gäller GDPR. Du är ett juridiskt stöd till handläggare och chefer i kommunen och deltar också i arbetet med att utveckla nämndsadministrationen.
Det här är du
Du behöver vara utvecklingsinriktad och bra på att analysera och kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du behöver också vara en bra organisatör, serviceinriktad och flexibel. Kunskaper avseende GDPR är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kompetenskrav
Högskoleutbildning, Juristutbildning med inriktning mot offentlig rätt eller annan lämplig universitetsutbildning.
Erfarenhet från liknande arbete

Körkort klass B är ett krav
Vi gillar olika!
Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.
Anställningsvillkor
Anställningsvillkor: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Sysselsättningsgrad: 100 procent
Tillträde: Snarast efter överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Om ansökan
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Offentlig handling
Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bengtsfors Kommun BENGTSFORS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

Majbergsvägen
None

Postadress

Box 14
BENGTSFORS, 66621

Liknande jobb


17 december 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

6 december 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

3 december 2024

Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024