Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Utifrån en organisationsförändring där kommunstyrelsen från och med årsskiftet får ett bredare uppdrag kommer högre krav att ställas på ärendeberedningen inför kommunstyrelsen.

Vi söker nu en förstärkning i form av ytterligare en kommunsekreterare.

Vad kan vi erbjuda dig?
Kansliavdelningen är organisatoriskt placerad på kommunledningsförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att utgöra kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges administrativa och juridiska stöd. I kansliavdelningen ingår också kommunarkivet. Kansliavdelningen har ansvar för att utveckla dokument- och ärendehanteringsprocessen övergripande i kommunen. 

Kommunsekreteraruppdraget kommer att fördelas på två personer och här ingår exempelvis sekreterarskap i kommunstyrelsens utskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt att arbeta med ärendeberedning och kvalitetsgranskning av beslutsunderlag samt att skicka kallelser och skriva protokoll. I arbetet ingår också vissa utredningsuppdrag och ärendehandläggning. 

Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap eller offentlig förvaltning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Rollen kräver god förståelse för politiskt styrda organisationer med dess flöden av ärenden och en hög IT-användarkompetens. Du ska ha god språklig och analytisk förmåga. 

Det är viktigt att du är drivande och initiativtagande och har ett intresse av att utveckla verksamheten. Du ska ha lätt för att samverka med andra och vara flexibel och ha en förmåga att snabbt ställa om när det krävs. Du trivs med att vara i händelsernas centrum och jobbar nära politiken. Du kommer att ha ett nära samspel med handläggare och chefer både på kommunledningsförvaltningen och i övriga förvaltningar. 

Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter är meriterande. Som person är du strukturerad, initiativtagande, tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och din planering. Du är trygg i dig själv, har ett förtroendeingivande sätt och bidrar till en god arbetsmiljö. 

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.


Övrigt
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024

Vikarierande kommunsekreterare

Vikarierande kommunsekreterare

16 oktober 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

10 oktober 2024

Kommunsekreterare

23 september 2024