OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vadstena är en attraktiv kommun belägen på den vackra Östgötaslätten, med utsikt över Vättern. Här finns en unik historisk miljö med anor från medeltiden. Kommunen har cirka 7500 invånare och erbjuder hög kvalitet på kommunal service, bra boende och fantastiska kultur- och naturupplevelser.
Vadstena kommun är en av kommunens största arbetsgivare med 650 medarbetare inom ett hundratal yrken. Vadstena kommuns målsättning som arbetsgivare är att vara en arbetsplats där människor trivs och erbjuds möjligheter att utveckla sin potential och där medarbetarnas vilja till personligt ansvarstagande stimuleras.
Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.vadstena.se
ARBETSUPPGIFTER
Kommunstyrelsens hållbarhets- och utredningsavdelning tillhör kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för bland annat ärende- och möteshantering för kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Även beredskapsfrågor, hållbarhetssamordning samt utredningar ingår i hållbarhets- och utredningsavdelningens uppdrag.
Som kommunsekreterare i Vadstena kommun är du en avgörande länk mellan politik och tjänstemannaorganisation. I en liten kommunorganisation som Vadstena kommer du att få arbeta med och driva utvecklingen inom -många olika frågor som berör kommunens samtliga verksamhetsområden.
Centrala arbetsuppgifter är registrering av handlingar, systemansvar för kommunens diarieföringssystem (Lex) samt förtroendemannaregister, språklig kvalitetsgranskning av beslutsunderlag, för- och efterarbete i samband med politiska sammanträden samt att skriva fram egna ärenden till kommunstyrelse och kommunfullmäktige. I tjänsten ingår även att leda arbetsgrupper och processer i samband med utrednings- och utvecklingsarbeten av olika slag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill driva utveckling inom dina arbetsuppgifter och som kan skapa engagemang, förståelse och delaktighet för de frågor du ansvarar för. För att lyckas i uppdraget vill vi att du har en akademisk samhällsvetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Vi tror också att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat i en politiskt styrd organisation.
Att vara kommunsekreterare ställer tydliga krav på en god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift. Men även lyssnandets konst behöver du bemästra, inte minst för att uppfatta intentioner från våra förtroendevalda och kunna omsätta det talade ordet till formellt korrekt protokollstext.
Du behöver tycka om att arbeta både på egen hand och tillsammans med andra. Vi arbetar utifrån tillitsbaserad styrning och ledning och ser därför gärna sökanden som trivs med att arbeta med stor frihet och med stort ansvar för de egna arbetsuppgifterna. Att ha ett serviceinriktat förhållningssätt och ett professionellt bemötande av såväl medborgare som medarbetare, chefer och förtroendevalda är självklarheter för dig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi ett löpande urval, vilket innebär att kandidater kan bli kontaktade innan sista ansökningsdatum har passerat. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Marie Nikonoff
0143-15000
Kommunchef Margareta Cederberg
0143-15000
Nås via kommunens växel 0143-150 00
GIS-samordnare Lina von Gegerfelt
0143-15000
Personalchef Anne Enström
0143-15000
Nås via kommunens växel
0143-150 00
Kommunchef Margareta Cederberg
0143-150 03
Ekonomichef, Marie Hillman
0143-151 64 /0703-760 260