kommunsekreterare

kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du redo för nästa steg inom kommunal verksamhet och gärna ser att det är en utvecklande roll för både dig och din arbetskontext? Vill du spela en viktig roll i att stödja kommunstyrelsens arbete i att utveckla Hallstahammar genom att leda och samordna kommunens angelägenheter? Då är du varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan för tjänsten som kommunsekreterare hos Hallstahammars kommun. 


Du välkomnas till Kommunstyrelseförvaltningen som har ett tydligt ansvar att med helhetssyn arbeta med de långsiktiga och strategiska framtidsfrågorna. Mer specifikt kommer du som kommunsekreterare att tillhöra kommungemensamma nämndkansliet. Nämndkansliet består av kommunsekreterare/kanslichef, nämndsekreterare och registratorer, en grupp om sex personer som ser fram emot att välkomna dig. I sin helhet består Kommunstyrelseförvaltningen av cirka 65 medarbetare som ryms inom enheterna Ekonomi och finans, HR, Samhällsbyggnad och näringsliv, samt Utveckling och administration dit nämndkansliet tillhör. 


Hallstahammars kommun står inför en spännande utvecklingsresa som nämndkansliet är en del i. Här ges du möjligheten att vara en viktig del i det arbetet, att påverka kommunens riktning framåt. Därför är det väsentligt att du står bakom Hallstahammars kommuns vision och värderingar. Ett gott värdskap och samarbete är nycklar för att driva verksamheten mot fortsatt utveckling. 


Vi söker sig som är strukturerad, initiativtagande och trivs med att självständigt ansvara för dina arbetsuppgifter och din planering. Då du bereder ärenden som beslutas av kommunstyrelsen och kommunfullmäktige är det av stor vikt att du har ett nyfiket förhållningssätt och förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågor. Din roll är bred utifrån nämndkansliets uppdrag och inkluderar också ansvar för arkiv och genomförande av allmänna val. Med grund i din erfarenhet är du trygg och förtroendeingivande i de forum du rör dig vare sig det är kommunfullmäktige, kommunstyrelsen eller kollegialt inom nämndkansliet. 


I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Säkerhetsprövning förekommer i slutet av rekryteringsprocessen. 

Ansvarsområden
Sekreterarskap i utskott och nämnder/styrelsen inkluderat skicka kallelser och skriva protokoll
Ärendeberedning och kvalitetsgranskning av beslutsunderlag
Arbeta nära politiker och kommunens olika förvaltningar, inkluderat kommunfullmäktige och kommunstyrelsen
Vara delaktig i utveckling av ärendehanteringsprocessen och arbeta med digitalisering inom området


Kvalifikationer
Högskole- eller universitetsexamen inom offentlig förvaltning, som statsvetare eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av offentlig förvaltning och politiskt styrd organisation
Flerårig erfarenhet av arbete inom nämndskansli och ärendeberedningsprocessen
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Svenskt medborgarskap
B-körkort

Meriterande:
Erfarenhet av digitaliseringsfrågor


Om företaget
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
 
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024