Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se.



ARBETSUPPGIFTER
Är du initiativtagande, strukturerad och kan ta ansvar? Valdemarsviks kommun söker nu en kommunsekreterare till det viktiga arbetet i vårt kansli. Enheten har i uppdrag att vara ett administrativt stöd för den politiska verksamheten, för våra politiker och för sektorernas tjänstemän. Det omfattar bland annat sekteterarskapet för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott.
Kommunsekreteraren har en central roll i kommunens politiska beslutsprocess. Arbetet innebär omväxlande uppgifter i olika frågor och områden där ingen dag är sig lik. Det finns stora möjligheter till egen kompetensutveckling och utformning av arbetsuppgifterna.
Kansliet består av ett team på tre personer och präglas av delaktighet samt öppenhet. Teamets storlek gör att det finns goda möjligheter att tillsammans med kollegorna utforma dina arbetsuppgifter. Ekonomichefen är närmaste chef.
I kansliets huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat:
- sekreterarskap i politiska organ
- ärendeberedning
- information och arkivhantering
- utredning
- ärenderegistrering
- tillsammans med kollegor hantera de övriga administrativa uppgifter som åligger kansliet.
-arbeta med valets genomförande under valår.
-kommunal- och förvaltningsrättsligt stöd
-utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra den kommunala nämndadministrationen.

KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Goda IT-kunskaper och lätt för att sätta dig in i nya frågor.

Du arbetar självständigt, strukturerat och har hög integritet och initiativförmåga.

Du är strukturerad, ansvarstagande, analytisk och skapar och förvaltar goda relationer såväl internt som externt.

Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal förvaltning, gärna med motsvarande arbetsuppgifter och/eller god kunskap om den lagstiftning som styr vårt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder dig
Ett intressant arbete med omväxlande arbetsuppgifter.
Möjligheter till egen kompetensutveckling.
Flextid
Friskvård
Rökfri arbetstid
Tillsättning av tjänsten kan ske löpande

Sammanfattning

Liknande jobb


Två nämndsekreterare till Lomma

26 september 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 september 2024

Bolagssekreterare-koncernkoordinator

Bolagssekreterare-koncernkoordinator

19 september 2024

16 september 2024