Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kommunsekreterare som även kommer att ha uppdrag som ledningsstöd.

Vad kan vi erbjuda dig?
Kansliavdelningen är organisatoriskt placerad på kommunledningsförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att utgöra kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges administrativa och juridiska stöd. Inom kansliavdelningen ingår också kommunarkivet. Kansliavdelningen har också ansvar för att utveckla dokument- och ärendehanteringsprocessen övergripande inom kommunen. 

Kommunsekreteraruppdraget är fördelat på två medarbetare och vi söker nu en kommunsekreterare till kommunstyrelsens utskott och beredningar samt sekreterarskap i andra forum vid behov. Arbetet omfattar ärendeberedning och kvalitetsgranskning av beslutsunderlag samt möteskallelser och protokollskrivning. I arbetet ingår även arbete med GDPR. 

I tjänsten ingår det också att vara ledningsstöd till kommundirektör och biträdande kommundirektör med ansvar för mötes- och resebokningar, fakturahantering, annan personaladministration, administration kring möten, att koordinera kontakter, ta fram presentationsunderlag samt att göra sammanställningar och rapporter.

Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap eller offentlig förvaltning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Rollen kräver god förståelse för politiskt styrda organisationer med dess flöden av ärenden och en hög IT-användarkompetens. Du ska ha god språklig och analytisk förmåga. 

Det är viktigt att du är drivande och initiativtagande samt har ett intresse av att utveckla verksamheten och finnas nära som ledningsstöd för berörda funktioner. Du ska ha lätt för att samverka och samarbeta med andra. Du trivs med att vara i händelsernas centrum och jobbar nära politik och ledning. Du kommer att ha ett nära samspel med handläggare och chefer både på kommunledningsförvaltningen och i övriga förvaltningar. 

Du är kvalitetsmedveten och har lätt för att anpassa dig till skiftande förutsättningar och behov samt kan hantera många frågeställningar parallellt. Det är självklart för dig att ge bra service utifrån ett flexibelt förhållningssätt, att snabbt kunna ställa om när det behövs och att lösa uppgifter självständigt.

Som person är du strukturerad, initiativtagande, prestigelös, lyhörd och tar ett stort eget ansvar för arbetsuppgifter och planering. Du är trygg i dig själv, har ett förtroendeingivande sätt och bidrar till en god arbetsmiljö. 

Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter är meriterande.

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.


Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!


Övrigt
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 10 september 2024

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


Utredningssekreterare

Utredningssekreterare

13 september 2024

Nämndsekreterare till strategiskt stöd

Nämndsekreterare till strategiskt stöd

1 juli 2024