Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro.



Välkommen till Säters kommun. Vill söker dig som vill vara med och utveckla det administrativa arbetet inom offentlig förvaltning. I Säter bor drygt 11 000 invånare och i Säters kommun arbetar 850 medarbetare. 

Vi har jobbet för dig som är modig, prestigelös och vill vara en del av den demokratiska processen och arbeta nära politiken. Här får du möjlighet att påverka den digitala utvecklingen i organisationen. 

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare i Säters kommun har du en central roll i den kommunala organisation.
Ditt arbete inkluderar bland annat att:
Samordna och förbereda underlag till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och andra politiska organ.
Kvalitetssäkra protokoll och andra beslutsdokument.
Leda och driva utvecklingen av kommunens administrativa processer tillsammans med övriga nämndsekreterare och registratorer i kommunen.
Följa lagar och regler för offentlig förvaltning och säkerställa att dessa efterlevs inom kommunens verksamhet.
Arbeta med kommunens valarbete med planering, genomförande och uppföljning.

I rollen ingår också att tillsammans med andra tjänstepersoner utbilda chefer och politiker inom offentlig förvaltning
 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna från en liknande roll och/eller högskoleutbildning inom statsvetenskap. 
Förmåga att arbeta självständigt och att prioritera arbetsuppgifter.
Goda kunskaper i lagstiftning som styr kommunal verksamhet.
Mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt.
Förmåga att utveckla digitalisera de administrativa processerna.
Minst examen från en teoretisk gymnasieutbildning meriterande är registratorutbildning samt nämndsekreterarutbildning. 

Vi utgår ifrån att du har goda erfarenheter av att arbeta i Officepaketet. 
I rollen har du ansvar för helheten av de administrativa processerna för det politikiska arbetet, du är strukturerad och har en hög integritet

 

Tjänsten är säkerhetsklassad

Personliga egenskaper
Du ska klara av att arbetet innehåller många olika uppgifter och fokusområden samt kunna prioritera och ställa om förutsättningar förändras under en arbetsdag. Du ska ha förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och ta egna initiativ. 

Urval sker löpande

Kontaktinformation
Malin Karhu-Birgersson, Förvaltningschef/Personalchef, hr@sater.se

Lina Broberg, HR-konsult, hr@sater.se

Arbetsplats
Jönshyttevägen 6

783 32 Säter

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsområdeschef Eva Jondelius
0225-55165
1:e socialsekreterare Gudrun Engström Larsson
0225-55165
Förvaltningschef Andreas Mossberg
0225-55152
Kommunchef Stefan Lundkvist
0225-55113
Enhetschef Fågelsången Camilla Thommes
0225-55286
Enhetschef Enbackagården Adriana Malmstedt
0243-78380
Verksamhetsområdeschef säbo och hemtjänst,Skedvigå Stig Eriksson
0225-55290
Enhetschef socialpsykiatri Pernilla Eriksson
0225-55648
Enhetschef gruppbostäder Lena Palmborn
0225-55647
Enhetschef personlig assistans Anna Skinnars
0225-55645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säters kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 14 november 2024

Besöksadress

Rådhuset, Åsgränd 2 78327 Säter
None

Postadress

Box 300
Säter, 78327

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024