Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Kommunstyrelseförvaltningen söker en kommunsekreterare.

Kommunkansliet har hand om nämndsadministrationen för kommun-styrelsen, kommun¬fullmäktige samt ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet. Kommunkansliet svarar även för administrativt stöd för valnämnden samt sekreterarskap för vissa av kommunens bolag och kommunala råd.

Inom kommunkansliet ligger även ansvar för administrationen av all-männa val, administration av borgerlig vigsel samt vissa juridiska frågor. På kansliet arbetar två kommunsekreterare och en kansliassistent. Då en av våra kommunsekreterare gått vidare till andra uppdrag, söker vi hennes efterträdare.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår ärendeberedning, sammanställning av kallelser och handlingar samt att skriva och expediera protokoll. Du kan även komma att arbeta med vissa juridiska frågor inom kommunalrätten och inom arkivområdet. På enheten ligger ansvaret för att vara sekreterare på kom¬munstyrelsen och dess utskotts samman¬träden samt sekreterarskapet vid kommunfullmäktiges sammanträden. Du kommer även att vara en viktig del i utvecklingen av ärende- och dokumenthanteringen.

Kvalifikationer
Du har lämplig akademisk utbildning med exempelvis inriktning mot offentlig förvaltning. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och är väl förtrogen med Windows- och Officeprogrammen. Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.

Som person är du lyhörd, noggrann med förmåga att hantera flera olika moment samtidigt. Du tycker också om att ge god service!

Kommunkansliet är en liten enhet med stort serviceansvar vilket ger dig möjlighet att arbeta med många olika frågor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare, dagtid, viss kvällstjänstgöring ingår.
Tillträde snarast efter överenskommelse.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2013-10-07.

Urval sker fortlöpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Välkommen att ansöka via extern webbplats www.hrsupporten.se/arboga.php refnr 01/13.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.


Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun Arboga
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 17 september 2013

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024

Vikarierande kommunsekreterare

Vikarierande kommunsekreterare

16 oktober 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

10 oktober 2024

Kommunsekreterare

23 september 2024