OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norberg är en bergslagskommun och utgör centrum i en av landets äldsta bergslagsbygder, här bor ca 5 700 personer varav ca 80 % i tätorten. Geografiskt är kommunen belägen i Västmanlands norra del med gräns mot Fagersta, Sala och Dalarna
Kommunen är Norbergs största arbetsgivare med drygt 500 medarbetare. Kommunens huvuduppgift är bl a att ge invånarna god service inom skola, vård och omsorg som är några av kommunens obligatoriska verksamheter. Bland de frivilliga verksamheterna finns ett rikt utbud av kultur- och fritidsverksamhet. Inom kommunens ledningskontor finns, förutom kommunchefen, ett antal kommungemensamma funktioner för bl a personalfrågor, IT-strategi, beredskapssamordning och krishantering samt administration. Funktionerna finns idag inom enheterna Stöd och Administration.
Enhet administration, där kommunsekreteraren finns, ansvarar för nämndadministration för kommun-fullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens allmänna utskott. Därutöver ansvarar enheten för registrering av handlingar från de övriga förvaltningar samt sekreterarskapet i kultur-, idrotts- och fritids-utskottet. Inom enheten finns också kontorsservicefunktionen.
Arbetsbeskrivning
Som kommunsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens allmänna utskott. Det innefattar ansvar för kallelse, handlingar och protokoll till förtro-endemannaorgan liksom ärendeberedning och olika utredningsuppdrag. Dessutom kommer du att få arbeta med många andra frågor som erbjuder omväxling och spännvidd, precis som sig bör på ledningskontoret i en mindre kommun. Ett nytt elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem är under införande och i samband med detta kommer du som kommunsekreterare att ha en viktig roll.
Du som gillar utmaningar kommer att ha ett självständigt och utvecklande arbete som också ställer krav på gott samarbete med förtroendevalda politiker och övriga verksamheter i kommunen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inrikt-ning. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete inom offentlig verksamhet, liksom erfarenhet från att arbeta med moderna ärendehanteringssystem.
Du har ett strukturerat arbetssätt och är van att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du trivs med och har erfarenhet av självständigt arbete och tar gärna egna initiativ för att driva olika frågor. Som kommun-sekreterare är du noggrann och är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och har genuint intresse av att hitta bra lösningar.
Kommunen har en aktiv samverkan i regionen. Därför är det en fördel om du har B-körkort och tillgång till bil.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Månadslön. Provanställning kan eventuellt tillämpas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2015-09-06. Ange ref.nr. LK04/15. Bifoga personligt brev och CV. Betygshandlingar ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Caroline Persson
Chef enhet Administration
caroline.persson@norberg.se
0221-291 02
Anita Karlsson
Personalchef
anita.karlsson@norberg.se
0223-291 09
Fackliga företrädare:
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0223-290 00
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men be-stämt kontakt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anita Karlsson
0223-29109
Förskolechef Ann Redlund
0223-292 18
Områdeschef IFO Ann-Christine Rask
0223-29 000
Tf föreståndare Jonas Gustafsson
0223-29 298
Rektor Kjell Andersson
0223-29180
Biträdande rektor Victoria Åkerlund
0223-29142
Förvaltningschef Ingela Andersson
0223-291 70
Socialchef Liselotte Eriksson
0223-29 000
Områdeschef ÄO Kajsa Törner Liljeqvist
0223- 292 15
Områdschef ÄO Kristina Sandberg
0223-29 000