OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linköpings kommun
Kommunsekreterare, 100 %
Inom kommunledningskontoret finns kommunens centrala administration, med kommundirektören som högsta ansvarig chef. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Kommunledningskontorets administrativa avdelning svarar genom sin kansligrupp för service till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunalråden. Här ska bl a finnas två kommunsekreterare, som delar på nedanstående uppdrag.
Arbetsuppgifter
- vara sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess planeringsutskott, kommunalrådsberedningen m m
- medverka i ärendeberedning
- självständigt genomföra utredningar m m
- samt bistå med annat administrativt arbete
Kvalifikationer
- lämplig högskoleutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning
- god analytisk förmåga
- intresse och förmåga att arbeta i nära kontakt med den politiska organisationen
- god språklig förmåga i både tal och skrift
- förmåga att arbeta på ett flexibelt sätt, såväl självständigt som i grupp
- gärna erfarenhet av liknande arbete i kommunal verksamhet
- kunskap om offentlighet och sekretess liksom om kommunens diariesystem W3D3 är önskvärt
- känsla för service, ordning och reda
Kontaktpersoner på detta företaget
Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938