OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
Ronneby - den moderna kurorten knyter an till den utveckling som skedde i staden för 300 år sedan då den första hälsosamma källan upptäcktes och Ronneby blomstrade. Kurorten Ronneby lever i allra högsta grad vidare idag och knyter väl an till dagens satsningar på besöksnäring, landsbygds- och centrumutveckling samt företagsetableringar. Ronneby är en stad i hjärtat av landskapet Blekinge och ligger mitt emellan städerna Karlshamn och Karlskrona. Invånarantalet i Ronneby är cirka 29 000 och i tätorten bor cirka 13 000 invånare.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Kommunsekreteraren tillhör Enheten för samordning, utveckling och sekretariat som ansvarar för kallelser, protokollskrivning för fullmäktige, kommunstyrelsen och samtliga nämnder. Inom enheten hanteras också arkivfunktion, skuld- och budgetrådgivning, konsumentrådgivning, kopieringscentral, juridiska frågor och upphandling.
I rollen som Kommunsekreterare ansvarar du för kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt valnämnden när det gäller kvalitetssäkrande av sammanträdeshandlingar och protokollförande.
Du bistår nämndsordförandena med den årliga sammanträdesplaneringen samt leder nämndssekreteriatet, som organiserar samtliga nämndssekreterare, med personalresurser vid frånvaro samtidigt som du själv också är back-up.
Din profil:
Våra förväntningar på dig som Kommunsekreterare är också att du utvecklar och arbetar fram kvalitetssäkrade arbetssätt genom kartläggning av processer och framtagande av rutiner med styrdokument, att hantera systemförvaltningen av kommunens dokument- och ärendehanteringssystem samt att genomföra viss internutbildning inom ditt ansvarsområde.
Du kommer att jobba tillsammans med kollegor inom enheten samt med förvaltningschefer och förtroendevalda politiker.
I rollen som Kommunsekreterare du underställd och rapporterande till chefen för Enheten för samordning, utveckling och sekretariat, Kommunledningsförvaltningen
Nu söker vi dig som är högskoleutbildad inom statsvetenskap, juridik, samhällsvetenskap, förvaltningsrätt eller motsvarande. Tjänsten kräver B-körkort.
Tjänsten förutsätter också goda kunskaper i Förvaltningslag, Kommunallag samt Offentlighets- och sekretesslag.
Likaså krävs mycket god datorvana med förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande med kompetens inom systemstödet Ciceron och med arbetslivserfarenhet inom kommuner.
Vi kommer särskilt att väga in dina personliga egenskaper runt Samarbete, Anpassning, Relationsbyggande, Förändringsvilja, Resultatorientering och Initiativtagande.
Ansök redan idag!:
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar endast emot din ansökan via databasen. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare som är Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på ola.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84