Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret är kommunens samlade kompetens för utveckling, utredning, administration och handläggning inom ekonomi, personal, information, IT, m m. Som kommunsekreterare är du chef för vårt centrala kansli och kommunens växel. Du ingår också i det förvaltningsövergripande administrativa team som har i uppgift att fortlöpande utveckla nämndsadministration och beredningsförfaranden. Som kommunsekreterare har du ansvar för ärendeberedning och sekreterarskap vid kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess arbetsutskott. Du ansvarar för ärendeflödet, kallelser och protokoll. Du utgör kommunaljuridisk kompetens för politiker och verksamhet. Du är behjälplig i handläggning och besvarande av motioner och remissyttranden liksom att du konsultativt bistår verksamhetschefer i utredningsuppdrag inom de olika verksamheterna. Du bör ha högskoleutbildning, gärna med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning med goda kunskaper i förvaltningsrätt och kommunalrätt. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, politiskt styrd organisation eller likvärdigt arbete är meriterande. Du har stort intresse för samhällsfrågor och omvärldsorientering liksom lätt att uttrycka dig i tal och dokumenterad förmåga att formulera dig i skrift. För information av fackliga företrädare kan du kontakta kommunens växel 0923- 65000 Om du vill vara säker på att Din ansökan behandlas ska den vara inlämnad senast 2006-07-14.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalix kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 juni 2006
  • Ansök senast: 14 juli 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010