Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Stadsledningskontorets övergripande uppgift är att ge kommunstyrelsen och nämnderna det stöd och de underlag som behövs för att de ska kunna ta politiskt ansvar i sina respektive verksamheter. Stadsledningskontoret omfattar också personer som ansvarar för stödprocesser och i vars uppgifter ingår att ta tjänsemannaansvar för kommunstyrelsen funktion att leda och samordna förvaltningen av kommunens verksamheter. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Du kommer att vara spindeln i nätet i dina två roller: sekreterare till kommunalråden samt stadsdirektören och sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott. I den första rollen koordinerar Du möten, tar hand om inkommande telefonsamtal där du självständigt hanterar många av de frågor som ställs samt stödjer övrig administration. Du organiserar även studiebesök och konferenser. I den andra rollen kommer Du att vara sekreterare i Kommunstyrelsen samt dess arbets-och verksamhetsutskott. Du koordinerar och har ansvar för hela beslutsprocessen från att skicka kallelser, samla in handlingar/ärenden, presentera de ärenden som ska upp, till att föra protokoll samt avslutande åtgärder. KVALIFIKATIONER Vi tror att du är akdemiker och har haft en liknande roll inom kommun eller offentlig förvaltning. Då rollen som kommunsekreterare är mycket central med många kontakter måste du tycka om att arbeta självständigt i en miljö som präglas av högt tempo. Mot bakgrund av din centrala roll är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språk är en merit. Du är dessutom en mycket god dataanvändare och har god stilistisk förmåga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 februari 2007
  • Ansök senast: 28 februari 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010