OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsen är i kommunkontoret under kommunledningsförvaltningens administrativa avdelning. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Ärendeberedning till kommunstyrelsen och dess arbetsutskott. Sekreterare i kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt kommunfullmäktige. Kvalificerat analysarbete. Samordning och utveckling av nämndsekreterarfunktionerna och administrativa rutiner i hela kommunen. Systemansvarig för Diabas ärendehantering. KVALIFIKATIONER För tjänsten lämplig akademisk utbildning. Kunskap beträffande utredningsmetodik är nödvändigt, liksom förmåga att jobba självständigt. God förmåga att utrycka sig i tal och skrift. Då jobbet är förenat med många interna och externa kontakter är också social kompetens en förutsättning. Vidare kunskap om den kommunala kompetensen och dess juridiska regelverk. Med hänsyn till att arbetsuppgifterna även omfattar utveckling av de administrativa rutinerna kring nämndernas ärendehantering, är initiativförmåga meriterande. Uppgifterna underlättas också av om du är utvecklingsorienterad i ditt arbetssätt.