OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelseförvaltningen söker till kansliavdelningen en kommunsekreterare. Kansliavdelningen ansvarar för ärendehanteringen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, beredningar, kommitteer och råd. Här finns kommunstyrelsens registratur och arkiv, de samlade juridiska resurserna för kommunal- och socialjuridik, säkerhets- och beredskapsfrågor, egendomsförsäkringar, administrativt stöd för andra avdelningar samt administration av allmänna val. Avdelningen leder ett utvecklingsarbete av ärendehanteringsprocessen i samtliga nämnder. Som kommunsekreterare är du sekreterare i kommunstyrelsen, ersättare för sekreterare i fullmäktige, sekreterare i valnämnden och eventuellt i beredningar. Du utför ett kvalificerat utredningsarbete inom kommunstyrelsens område samt deltar i utvecklingsarbetet av ärendehanteringsprocessen. Vi söker dig som har lämplig utbildning på högskolenivå, t ex juristexamen eller som samhällsvetare. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för verksamhetsutveckling och administration samt behärskar officepaketet. Du kan använda engelska i tal och skrift och gärna ytterligare språk. Kunskap om det centrala regelsystemet inom en kommun är en merit liksom erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är allmänt samhällsintresserad. Du har förmåga att snabbt kunna växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad. Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra anställda avseende ålder, kön och etnisk tillhörighet ger ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med god kvalitet.