OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åstorps kommun har från den 1 jan 2007 gått in i en ny organisation. Eftersom vår nuvarande kommunsekreterare har fått ett nytt arbete i annan kommun söker vi hans efterträdare. Som kommunsekreterare kommer Du att erbjudas ett intressant arbete med många skiftande arbetsuppgifter. I samarbete med vår chefsassistent innebär arbetet bland annat beredning av ärenden och verkställighet av beslut. Vidare kommer Du att vara sekreterare i olika politiska organ framför allt i Kommunfullmäktige, i Budgetberedningen och i Valnämnden. Det sistnämnda uppdraget innebär ansvar för genomförandet av allmänna val. Kommunsekreteraren har också informationsansvar, inkluderat ansvar för utvecklingen av kommunens hemsida. Du kommer också att utgöra en utredningsresurs för kommunledningen. Till tjänsten kommer även att läggas ett samordningsansvar för kommunens inköps-/upphandlingsverksamhet och avtalshantering. Krav på utbildning och erfarenhet Vi söker Dig som .har lämplig högskoleutbildning .goda erfarenheter av kommunalt och offentligt arbete .god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift .har ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att arbeta självständigt .god förmåga att samarbeta med både kolleger inom förvaltningen och förtroendevalda
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Stepanovic
042-640 96
Räddningschef Staffan Winstedt
042-641 02