OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Är du strukturerad och noggrann? Vill du arbeta med att kvalitetssäkra den demokratiska processen? Välkommen som kommunsekreterare hos oss!
Rollen som kommunsekreterare
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera och administrera inför och efter kommunstyrelsen och dess arbetsutskott, valnämnden och kommunfullmäktige sammanträden.
Du är ansvarig för att beställa användarkonto, skicka ut inloggningsuppgifter och manualer/rutiner till förtroendevalda, registrera ansvarsförbindelser samt dela ut iPads vid behov. På uppdrag handlägger du självständigt utredningsarbete, exempel på detta kan vara att ta fram sammanställning av motioner.
Du kommer att samarbeta mycket med enhetens två kommunsekreterare då ni är varandras backuper. I ditt ansvar ingår att ge politikerna, chefer och handläggare ett stöd med hög servicegrad och professionellt utförande.
Din profil
Du är en ansvarstagande person som planerar, organiserar och prioriterar din arbetsdag på ett effektivt sätt. Du är också van vid att arbeta under tidspress, tar egna initiativ och arbetar resultatorienterat. Du samarbetar med andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig- eller juridisk inriktning. Du har goda kunskaper inom Kommunallagen och grundläggande kunskaper i Förvaltningslagen och Offentlighet- och Sekretesslagen samt erfarenhet av administration gärna inom kommunal verksamhet.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av ärendehandläggning och rollen som sekreterare för kommunala nämnder.
Du utrycker dig väl i svenska i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om oss
Kommunledningskontoret är en av kommunens nio förvaltningar och har till uppdrag att leda, utveckla, samordna och styra. Kansliet ingår i kommunledningskontoret och har till uppdrag är att stödja och vägleda förvaltningar och förtroendevalda i ärendehantering och informationsförvaltning, samt utföra ett flertal administrativa tjänster. Det innebär bland annat att utreda, samordna och skriva protokoll till ett flertal olika beslutsinstanser inom kommunen. Enheten är även ansvarig för genomförande av allmänna val och borgerliga vigslar. Kommunarkivet har också sin tillhörighet till enheten. Enheten består av 15 medarbetare.
Vårt erbjudande och övrig information
Det här är en visstidsanställning på heltid med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Varaktighet till och med 30 april men med med möjlighet till förlängning. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig, jag heter Sofia Jonsson och är administrativ chef här på Kommunstyrelsens förvaltning i Kungsbacka kommun. Du når mig på telefon 0300-83 46 76.
I den här ansökningsprocessen kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval.
Intresserad?
Kul, då ser vi gärna din ansökan, på svenska, redan idag men allra senast den 10 november 2020, så hör vi av oss till dig.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.