OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindesberg är pärlan invid Lindesjön. En oas för vissa. Ett ännu outforskat område för andra. Oavsett vad Lindesberg betyder för dig har vi mycket att erbjuda. I stadskärnan så väl som utanför. Vår styrka är vår storlek. Vi är Kloten i norr och Fellingsbro i söder, samt allt däremellan.
Lindesbergs kommun har 23 000 invånare, ett centralt läge med närhet både till större städer och till landsbygd. Lindesberg har idag mycket att erbjuda och fortsätter satsa för framtiden. Vill du bli en av
1 800 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att förverkliga vår utvecklingsstrategi? Läs mer om Lindesbergs kommun på www.lindesberg.se
Kommunkontoret är en av kommunens sex förvaltningar och där ingår kommunstyrelsens kansli. Enheten består av sex personer och rymmer verksamheterna registratur, arkiv och webb. Kanslienheten svarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samt olika nämnder och beredningar.
Arbetsuppgifter
Du kommer som kommunsekreterare och enhetsansvarig vid Lindesbergs kommun uppleva ett innehållsrikt och omväxlande arbete. Du kommer att vara ansvarig för kanslienheten och även vara sekreterare i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Kanslienheten är också valnämndens kansli vid EU-val och allmänna val. Lindesbergs kommun utvecklar just nu sin ärendeprocess och du kommer att bli del av ett spännande utvecklingsarbete där målet är en gemensam, kvalitativ och effektiv ärendeprocess som stöds av ett modernt verksamhetssystem. Det pågår en översyn som kan komma att ändra kommunens organisation under år 2015 och du kommer vara en viktig del i den förändringen. Du kommer att ingå i kommunkontorets ledningsgrupp.
Dina uppgifter blir bland annat:
· Ansvara för helheten i nämndadministrationen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige,
inklusive sekreterarskap.
· Vara kommunens valsamordnare och sekreterare i valnämnden.
· Vara ett stöd till förtroendevalda och handläggare i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.
· Utveckla administrativa rutiner och ärendeprocessen.
· Utredningsuppdrag på uppdrag av kommunchef, förvaltningschef eller kommunstyrelsen.
· Ansvara för införandet av ett nytt kommunövergripande ärende- och dokumenthanteringssystem,
samt utveckla e-tjänster.
· Budgetansvar, verksamhetsansvar och arbetsledaransvar för fem anställda.
Bakgrund och profil ? Kvalifikationer/kompetenskrav
Akademisk utbildning, gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du ska ha erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation, samt ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av projektledning och att driva utvecklingsprocesser ser vi som värdefulla. Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, ordningssinne, samarbetsförmåga, prioriteringsförmåga samt goda IT-kunskaper. Du är strukturerad, självständig, drivande och ansvarstagande, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en välutvecklad känsla för service. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0581-810 00.
Ansökan
Välkommen att ansöka via www.hrsupporten.se/lindesberg senast 2014-01-06.
Vi undanber oss annonsförsäljare.
Körkort klass -B---.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53