OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.
Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling.
Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.
I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunsekreterare kommer du arbeta inom kommunstyrelsens kanslienhet med kvalificerat administrativt arbete på bred front.
Detta innefattar bland annat:
- sammanställning och utskick av kallelse och beslutsunderlag inför sammanträde med kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och arbetsutskottet,
- ärendehantering, diarieföring etc,
- ansvara för tidsplanering och bevakning av ärendeberedning samt se till att ärendena kommer upp till beslut inom den planerade tidsramen,
- föra protokoll vid sammanträden med kommunstyrelsen och arbetsutskottet och därefter ansvara för beslutsexpediering samt bevaka att fattade beslut verkställs,
- en del självständigt utredningsarbete,
- projektledningsuppdrag,
Kanslienheten har i uppdrag att utarbeta en gemensam nämndadministration för att säkerställa att de olika nämnderna arbetar enhetligt med samma rutiner och arbetssätt. I detta arbete kommer du att medverka.
Projektledare:
Älmhults kommun upphandlar nu ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem som ska leda till en helt digital ärendehanteringsprocess. Det är här din projektledningskompetens kommer till användning då du kommer att vara projektledare i arbetet med införandet av detta system. Tillsammans med bland annat övriga nämndsekreterare kommer du att arbeta med att utveckla nämndernas digitala ärende- och dokumenthantering.
Efter projektet är avslutat kommer du fortsättningsvis att arbeta med utvecklingen av ärende- och dokumenthanteringssystemet samt utbilda och agera support i detsamma.
Du kommer även att fungera som projektledare i andra uppdrag som kanslienheten ansvarar för.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- en för tjänsten lämplig högskoleutbildning med inriktning mot juridik, statsvetenskap, förvaltningsrätt, samhällsvetenskap eller liknande,
- flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom området och gärna erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation,
- kunskaper i kommunal juridik, exempelvis kommunallagen, offentlighetsprincipen, sekretesslag etc,
- projektledningserfarenhet,
- utredningserfarenhet,
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärendehanteringssystem.
Vi söker dig som är utvecklings- och förändringsinriktad , systematisk och noggrann samt kvalitetsmedveten och som har god samarbetsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-Chef Robert Palmqvist
0476-55481
Fackliga organisationerna
0476-550 00 (kommunens växel)
Kanslichef Mats Porsklev
0476-553 88
Valnämndens sekreterare Henrik Dahlström
0476-55 021
Fackliga organisationer
0476-550 00 (kommunens växel)
turistinformatör Inger Arvidsson,
0476-551 52
Kommunikationschef Malin Blom
0476-55328
Ekonomichef Katarina Andersson
0476-55143
Personalchef Ingela Hjelte
0476-55355
Upphandlare Heike Philipsson
0476--55341