OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap om lagar och förordningar för offentliga verksamheter? Vi söker nu en initiativtagande och strukturerad person som vill arbeta som kommunsekreterare på Håbo Kommun. Låter det intressant? Sök redan idag då behovet är omgående!
OM TJÄNSTEN
Som kommunsekreterare får du ett omväxlande och utmanande uppdrag mitt i den politiska processen. Du är en nyckelperson som samordnar och administrerar ärenden, skriver beslutsunderlag, håller kontakt med förtroendevalda och stödjer kommunledningen. Eftersom du är den naturliga länken mellan förtroendevalda och tjänstepersoner får du många kontaktytor och inblick i olika delar av kommunens ansvarsområden.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudansvar kommer bl.a. vara ärendehanteringsprocessen inom kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Det innefattar att:
* Planera, samordna och kvalitetssäkra ärenden i den politiska processen
* Vara ett stöd i kommunala- och förvaltningsrättsliga frågor
* Skriva och kvalitetssäkra beslutsunderlag, sammanställa handlingar och föra protokoll vid politiska möten
* Diarieföring, informationshantering och informationsförvaltning liksom hantering av allmänna handlingar i kommunens digitala system
VI SÖKER DIG SOM
* Har goda kunskaper om lagar och förordningar för offentlig verksamhet; särskilt kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
* Har kunskap om och vana vid att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem
* Har goda kunskaper i det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift då arbetet sker på svenska
Det är meriterande för tjänsten om du har:
* Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation
För att trivas och lyckas i denna roll behöver du vara kvalitetsmedveten och analytisk. Du trivs med att ta eget ansvar och kan sätta dig in i komplexa ärenden. Vi kommer lägga extra stor vikt vid följande kompetenser:
* Strukturerad
* Initiativtagande
* Kommunikativ
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: 100%, visst kvällsarbete förekommer
* Placering: Kommunhuset i Bålsta
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Håbo Kommuns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv med annons-ID i ditt mejl. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Kommunkansliet ingår i kommunstyrelsens förvaltning och samverkar med samtliga förvaltningar. Kommunkansliet ansvarar bland annat för kommunens politiska ärendehantering, centralarkiv och registratur.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231