OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som Kommunsekreterarna samordnar du de politiska beslutsprocesserna, vilket innebär att processerna ska fungera smidigt, effektivt och rättssäkert. Våra kommunsekreterare förväntas självständigt och i nära samarbete med andra hantera planering, ärendeberedning samt handläggning av bland annat medborgarförslag och motioner. Du har en viktig roll i en verksamhet som i mångt och mycket är stommen i kommunens verksamhet och den demokratiska processen.
Tillsammans med nämndsekreterarna drivs arbetet med att utveckla kommunens ärende- och beslutsprocesser samt administrativa rutiner. Kommunsekreterarna leder arbetet och förväntas skapa legitimitet och förståelse för ordning och reda i våra processer och arbetssätt.
I nära samarbete med registrator och administratör ansvarar kommunsekreterarna för mycket av kommunledningsförvaltningens administration samt ärende- och dokumenthantering.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Kommunsekreterare har du förmåga att omsätta ett processtänk i praktiken och är den som skapar ordning och reda. Du trivs med att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor likväl som konkreta administrativa arbetsuppgifter. Du har arbetat resultatinriktat och leverera med hög kvalitet, även under tidspress. Du har god samarbetsförmåga och van att arbeta gentemot olika kontaktytor.
Du har ett stort engagemang i det du gör och kan kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt. I mötet med andra kan du coacha och stödja för att vi som förvaltning och organisation ska kunna leverera med hög kvalitet och utvecklas för att nå konkreta resultat.
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk utbildning med inriktning juridik, statsvetenskap eller samhällsvetenskap.
• Erfarenhet av en liknande roll med förmåga att uttrycka dig klart och tydligt både muntligt och skriftligt.
• Erfarenhet av att arbeta i en kommun eller annan politiskt styrd verksamhet.
• Talar och skriver svenska obehindrat.
Du erbjuds
Detta är en tillfällig tjänst om 3 månader med start omgående! Vi kommer att tillsätta tjänsten snarast möjligt varför uppsägningstid ej är aktuellt. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Om företaget
För vår kunds räkning söker vi nu en Kommunsekreterare till en söderortskommun. På en intervju hos oss avslöjar vi namnet på kommunen och berättar mer om tjänsten. Tjänsten ligger inom verksamhetsområde kansli och juridik som är en del av kommunledningsförvaltningen. Kansli och juridik består av tre funktioner; arkiv, juridik och kansli.
Start:
Omgående!
Lön:
Enligt ök.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44