Kommunsekreterare till kommunen i Norberg

Kommunsekreterare till kommunen i Norberg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som kommunsekreterare till kommunen och göra stor samhällsnytta? Sök tjänsten redan idag!

Om uppdraget

Vi på Bemannia söker en kommunsekreterare till vår kund, en kommun, som påverkar vårt samhälle positivt. Tjänsten avser att jobba som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Uppdraget påbörjas 2022-10-24 och slutar 2023-02-28.

Som kommunsekreterare kommer du att vara en av tre nyckelpersonerna vid samordning och administration av beredningen till kommunstyrelsen med utskott, kommunfullmäktige och övriga aktuella nämnder. Tillsammans ansvarar ni för den politiska beredningen i form av att sammanställa kallelser och handlingar, samt genom ett kvalificerat sekreterarskap föra protokoll i kundens politiska organ.

Sök tjänsten redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Tjänsten söks genom att klicka på ansök nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ansökan görs via Bemannias hemsida.

Dina arbetsuppgifter

- Rollen är till stor del konsultativ genom att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration, men även att granska beslutsunderlag och ärenden före beslut.

- I rollen förväntas du att handlägga ärenden inom tilldelat ansvarsområde.
- Som sekreterare ingår även viss registratur av allmänna handlingar.
- Tillsammans driver sekreterarna kommunens arbete med att utveckla ärendeberedningsprocesser och administrativa rutiner.


Utöver detta:

- samordning, utredning och uppföljning
- myndighetsutövning


Dina kvalifikationer

- Högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap eller annan adekvat utbildning/erfarenhet arbetsgivaren bedömer relevant.
- Du ska minst ha tre (3) års erfarenhet från de senaste fem (5) åren av arbete med linkande tjänster
- Erfarenhet av kommunal- och politiskt styrd verksamhet
- kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen och tryckfrihetsförordningen.
- Goda kunskaper i svenska och uttrycker sig väl både i tal och skrift
- Innehar en stor administrativ skicklighet och god ordning.
- Innehar förmågan att på ett tydligt och pedagogiskt sätt dela med sig kompetens och ingjuta trygghet i samtal med andra
- God datorvana och kunskap i Office-paketet samt verksamhetssystem
- B-körkort


Meriterande: - erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360.
- Erfarenhet av arbete med registrering av allmänna handlingar


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, Ydalia.Mendoza@bemannia.se eller på nummer 070-833 23 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024