OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektor infrasupport, Juridisk enhet Arbetsplatsbeskrivning: Sektor Infrasupport är kommunens samlade stödfunktioner inom ekonomi, personal, IT, information och juridik. Juridiska enhetens uppdrag är sekreterarskap, ärendehantering och beredning av ärenden till kommunstyrelse och myndighetsnämnder. Vi hanterar även juridiska frågor, centralarkiv och är kansli för valnämnden. Till enheten hör också överförmyndarverksamheten. Lerums kommun har nyligen infört ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem som är under uppgradering och ansvaret för projektet ligger på juridiska enheten. Arbetsbeskrivning: Du arbetar bl. a som sekreterare i en eller flera av kommunens nämnder vilket innebär ärendeberedning och sekreterarskap. Du utför även andra uppgifter som normalt åvilar enheten. Detta omfattar juridisk rådgivning och konsultation till den kommunala organisationen samt uppsikt över den kommunala verksamheten ur ett juridiskt perspektiv. I rollen som kommunsekreterare igår även att upprätta, tolka och granska avtal samt utredningsarbete och kvalificerade handläggningsuppgifter. I och med att juridiska enheten är kansli för valnämnden kommer du att också att vara delaktig i arbetet med genomförande av allmänna valet. Vi vänder oss till dig som har juristexamen, med goda kunskaper och erfarenhet om den lagstiftning som rör kommunal verksamhet. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, politiskt styrd organisation eller likvärdigt arbete är meriterande. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att analysera och samarbeta. Det är även viktigt att du har en god språkförmåga såväl i tal som i skrift. Vad vi erbjuder? Vi erbjuder dig ett spännande arbete med stor variation. Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete.