Kommunsekreterare till Oxelösunds kommun

Kommunsekreterare till Oxelösunds kommun

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Tidigare erfarenhet av arbete som kommunsekreterare och intresserad av nytt spännande uppdrag? 
 
 I rollen som kommunsekreterare är du sekreterare i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt i en nämnd. Du ansvarar för ärendeprocessens alla steg och arbetar med ständig utveckling av denna. Du erbjuder ett kvalificerat kunskapsstöd inom nämndadministration och förvaltningsrättsliga frågor till förtroendevalda och handläggare på förvaltningarna. Arbetet innebär en helhetssyn där kommunsekreteraren är med och bidrar till att det gemensamma arbetet fungerar väl med en hög servicenivå.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Ansvar för ärendeprocessens alla steg
Utveckling av ärendeprocessen
Nämndadministration
Stöd i förvaltningsrättsliga frågor


Arbetstider
100% med start i mitten av Januari och sträcker sig ungefär 5 månader 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap. Det är viktigt att du är skicklig på kommunallag, förvaltningslag och har kunskaper i offentlighet och sekretesslagen.
 
 Du har erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation. Viktigt för tjänsten är också god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda datakunskaper. Önskvärt är att du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem och att du har erfarenhet av e-arkivfrågor och är insatt i GDPR.
 
 Som person har du mycket hög servicenivå, god samarbetsförmåga och kan därmed skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du är utvecklingsinriktad, handlingskraftig och har förmåga att se till helheten. Du är också noggrann, stresstålig och lösningsorienterad och ödmjuk i din roll.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2022-01-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
 
 
För information: Dejan Livancic, Dejan.Livancic@randstad.se
 

Om företaget
l skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen har cirka 12 000 innevånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Till Nyköping är det cirka tio minuter och till Stockholm cirka en timme. Som anställd får du ett nära ledar- och medarbetarskap, bidrag till friskvård. Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete och möjlighet att vara med och bidra till att vår kommun växer och utvecklas.

Kanslienheten är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Enheten servar alla kommunens förvaltningar med nämndadministration, diarieföring, samordning av ärendeprocessen, stöd i juridiska frågor, tex kring kommunallagen och förvaltningslagen. Inom enheten finns förutom kommunsekreterare, nämndsekreterare, arkivarie/registrator, arkivassistent och administratör.

Vi erbjuder den lilla kommunens närhet och har korta och effektiva beslutsvägar. Här får du möjlighet att utvecklas på bredden och vara med och påverka och göra skillnad, både i det stora och i det lilla. På vår arbetsplats är vi nyfikna, engagerade och jordnära. Så om du gillar att få saker gjorda och vågar prova nytt kommer du gilla att arbeta med oss. Hoppas du vill.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024