OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Kommunledningsförvaltningens kansli ansvarar för ärendehantering för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Här finns även intern service som centralarkiv, juridik, information, beredskap och överförmyndare. Som kommunsekreterare/nämndssamordnare ansvarar du för administration, ärendehantering och beredning. Du är ersättare för sekreteraren i kommunstyrelsen, kommunstyrelsens arbetsutskott och kommunfullmäktige. Visst allmänt utredningsarbete ingår. Du blir också systemansvarig för och en viktig del i det pågående utvecklingsarbetet av ärendehanteringsprocessen. KVALIFIKATIONER Du har lämplig utbildning på högskolenivå, t.ex. statsvetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande. Arbetet är mycket varierande och innefattar mycket kontakt med politiker och allmänhet. Du bör därför vara utåtriktad och ha mycket god förmåga i att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ställer stora krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och ordningssinne. Du bör också vara stresstålig med förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter med olika svårighetsgrad. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för verksamhetsutveckling och administration. Officepaketet behärskar du. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation samt gärna kunskap om det centrala regelsystemet inom en kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Wärn
Susanne Holgersson
Dan Fjällström
Katrin Karlsson
0477-44178
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0477-441 00
Kenneth Karlsson
0477-444 31
Gunnar Lindgren
0470-74 87 51
Marie Carlsson Jensen
0477-44315
Ann-Mari Eriksson
0477-44434
Helena Clementsson
0477-441 40