Kommunservice söker en administratör!

Kommunservice söker en administratör!

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Sektor service erbjuder kommuninvånare och besökare ett rikt kultur- och fritidsutbud ! Vi ansvarar för förvaltning och utveckling av de fastigheter som kommunen äger samt skötsel av kommunala parker, skogar och lekplatser.

Inom sektorn organiseras samtliga kök på förskolor, skolor och äldreboenden samt kommunens lokalvård. Vi ansvarar också, i ett kommungemensamt samarbete, för fungerande IT för medarbetare i Ulricehamns- och Tranemo kommun.

Tjänsten som administratör är placerad i verksamheten Kommunservice på enheten servicecenter.
Servicecenter har idag sex medarbetare i arbetslaget och bemannar receptionerna på Stadshuset och på Höjdgatan i centrala Ulricehamn.
Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten kommer du att stötta sektorns verksamheter med utredningar, besvarande av politiska motioner och medborgarförslag i form av tjänsteskrivelser kopplade till sektor service.
I arbetet ingår även att omvärldsbevaka sektorns ansvarsområden med analyser för ovan nämnda stöd till verksamheterna.

En del (50%) av tjänsten är förlagd till reception/växel i kommunens Stadshus. Dessa arbetsuppgifter handlar om att ta emot besökare till Stadshuset, svara i kommunens gemensamma växel samt administrativa uppdrag som enheten stöttar förvaltningen med.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning. Har du utbildning inom projektledning och kommunikation samt tidigare erfarenhet av arbete med utredningar, analyser, administration och/eller service ser vi det som meriterande.
God datavana, kunskaper i Officepaketet och förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är en förutsättning för att klara uppdraget.

Vidare ser vi att du som söker tjänsten är en positiv och strukturerad person som gillar ordning och reda. Du har ett flexibelt och metodiskt arbetssätt och samarbetar väl med andra samtidigt som du också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du besitter ett ansvarskännande och har både en kvalitets- och ekonomisk medvetenhet.

Vi förutsätter att du har ett gott bemötande och att du har viljan att ge god service till kommunens kunder, invånare, besökare och medarbetare.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Sammanfattning

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024