OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ljungby kommuns värdegrund är ”vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet.
Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.
Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.
Kommun växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans. 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan.
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!
Utvecklingsavdelningen bedriver strategiskt kommunövergripande utvecklingsarbete. Avdelningen fungerar som stöd till förvaltningarna inom olika områden som berör uppföljning, kvalitetsanalys, omvärldsbevakning och hållbar utveckling samt miljöstrategiska och internationella frågor. Avdelningen består av 6 personer med specialistkompetens och är organiserad i kommunledningsförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Med anledning av föräldraledighet behöver vi stärka upp avdelningen under 6 månader med en kommunstrateg inom landsbygdsutveckling/internationell samordning. Att arbeta som kommunstrateg innebär ett fritt, ansvarsfullt och givande arbete med många kontakter. Det är en utåtriktad tjänst som kräver ett stort nätverkande samt en förmåga att kunna vara lyhörd inför olika målgruppers behov. Du ska fungera som stöd till såväl förvaltningarna inom kommunen som till lokala aktörer, företag och utvecklingsgrupper i syfte att utveckla kommunen och dess attraktivitet.
Beroende på vilken bakgrund du har så får du stötta upp där det behövs vilket kan vara inom redan pågående projekt och som bollplank till förvaltningarna. Vi ser gärna att du har förmågan att kavla upp ärmarna och samla in/rapportera redan pågående projekt. Allt i syfte att utveckla och stärka kommunen och den lokala attraktiviteten.
KVALIFIKATIONER
Du har för tjänsten en relevant högskoleutbildning, troligtvis inom statsvetenskap eller samhällsutveckling - landsbygd.
Du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor. Du har goda kunskaper inom ansökan av offentliga medel och har arbetat i projektform där du varit den som hållit samman EU-finansierade projekt.
Du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är van att leda grupper och utvecklingsprocesser. Du inger förtroende och skapar goda samarbeten.
Erfarenhet av utvecklingsarbete inom företagande eller föreningsverksamhet är meriterande.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att genomföra utredningar och ta fram beslutsunderlag.
Som person tror vi att du initiativtagande och har lätt för att skapa förtroende och engagemang. Du är intresserad av utvecklingsarbete och har en god förmåga att driva frågor och processer på ett målinriktat och självständigt sätt.
Goda kunskaper i engelska
Övriga europeiska språk är meriterande
För tjänsten krävs B-körkort
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hesselstedt
0372-78 91 31
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Jan Melkersson
Chef kommunikation o IT Peter Wiman
0372 - 78 91 97
Nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Personalchef Anna Hesselstedt
Personalstrateg Eva Trulsson
Näringslivschef Jan Melkersson
0733-739123
Näringslivsutvecklare Maria Johansson
Administrativ chef Anna Andersson