Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar.
Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Vi står i startgroparna att skapa en ny stark kundtjänstorganisation som ska samordna och effektivisera kundmottagandet i Trelleborgs kommun. En
kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Vill du vara med oss i detta spännande arbete?

Arbetsuppgifter
Arbetet som kommunvägledare kommer att bestå av att möta trelleborgarna där de är på det sätt som passar dem bäst. Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då du i ena stunden arbetar med kommunens arbetsmarknadsfrågor och i nästa ger vägledning och rådgivning i något annat ärende som ligger inom kommunens ansvar. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Denna tjänst kommer att fokusera på arbetsmarknadsfrågor. Arbetet innebär också uppsökandekontakt mot kommunens olika verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning. Du ska ha arbetat med arbetsmarknadsfrågor ur ett kommunalt perspektiv. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med uppsökandeverksamhet med syfte att förankra idéer och förändringar hos olika samverkanspartners. Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Du ska ha en grundattityd som går ut på att trelleborgarnas behov går före verksamheternas behov.
Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi kommer att jobba med ständig mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar.

Arbetstid/varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning
Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Mikael Jung, chef för medborgarservice, Avdelningen för strategi och kommunikation, Kommunledningsförvaltningen, tel 0734-42 25 35.

Ring 0410-73 30 00 för hänvisning till dina fackliga företrädare i kommunen.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2013-09-30
Vi arbetar med löpande urval och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi längtar och hoppas på att du vill jobba här!
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trelleborgs Kommun Trelleborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 september 2013

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024