Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas som en av de bästa sommarstäderna.
Med havet integrerat i staden, stora spännande byggprojekt, stränder mitt i centrum och flera stora idrottsevenemang vill över 90 procent av kommunens 65 000 invånare rekommendera vänner och bekanta att flytta hit.

Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger service till medborgare samt nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. räddningstjänst, juridik, förhandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning, kontaktcenter och företagshälsovård.

Vid årsskiftet 2012-13 startade Kalmar kommuns kontaktcenter. I kontaktcentret får Kalmar kommuns kunder via telefon eller besök hjälp direkt att klara av sina ärenden. De ärenden som kräver specialistkunskaper förmedlas vidare till rätt verksamhet. Tack vare kontaktcentret förbättras Kalmar kommuns tillgänglighet och bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare kommer du att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. Servicen till Kalmar kommuns kunder utvecklas hela tiden genom ett aktivt och nära samarbete med kommunens verksamheter.
Som kommunvägledare är du Kalmar kommuns ansikte utåt.

Som kommunvägledare ger du kunden korrekta och sakliga svar på sina ärenden, samtidigt som du på ett professionellt sätt håller samtalen korta så att även nästa kund snabbt kan få hjälp.
Du blir också delaktig i att hantera e-post till kommunens officiella adress, besvara inlägg på vår officiella Facebook-sida m.m.
Dina arbetsredskap är i huvudsak telefon och dator men du får även besvara frågor över disk vid arbete i receptionen. Arbetet innebär att du under pågående telefonsamtal hanterar dator, skriver in uppgifter, söker information m.m.

Kontaktcentrets öppettider är måndag till torsdag kl 07.30 till 17.00 samt fredag kl 07.30 till 16.00. Ett av våra mål är hög tillgänglighet vilket innebär schemaläggning. I framtiden kan öppettiderna komma att utökas med kvällstid någon dag i veckan.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för att ge service, sätta kunden i centrum samt ge ett gott bemötande.
Du har minst gymnasiekompetens och ska trivas i en miljö med utveckling och förändring. Som person är du serviceinriktad, har positiv attityd, är stresstålig, lyhörd och har god samarbetsförmåga.
Du ska ha god kunskap i officepaketet samt erfarenhet av sociala medier, klara att använda dator samtidigt med telefon, vara snabb på tangentbordet och van att söka information på nätet.
Du ska vara tydlig och ha mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, samt ha förmåga att beskriva information på ett enkelt sätt.
Du ska även kunna kommunicera på engelska.
Ytterligare språkkunskaper samt erfarenhet av att ha jobbat inom kommunal verksamhet eller liknande är meriterande.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunkationsstrateg Christine Bergkvist Björklund
0480 - 45 02 61
Kommunikatör Sara Svensson
0480 - 45 00 33
Vision Inger Svensson
0480 - 45 00 70
SACO Carolina Andersson
0480 - 45 09 11
Kommunikationschef Henrik Nilsson
0480-450058
Avdelningschef Kontaktcenter Kenth Gustafsson
0480 - 45 02 04
EU-strateg Anders Almqvist
0480 - 45 00 94
Samordnare Anna Carnelius
0480 - 45 03 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmar kommun, Kommunikationsenheten Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 april 2015

Besöksadress

Östra Sjögatan 18 39126 Kalmar
None

Postadress

Box 611
Kalmar, 39126

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024