OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
ARBETSUPPGIFTER
Bjuvs kommuns kontaktcenter är den första vägen in i kommunen. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår service gentemot kommuninvånarna och hjälper invånarna med information och vägledning genom att svara på frågor om kommunens verksamheter.
Vårt mål är att lösa de flesta ärenden vid den första kontakten.
Vi strävar efter att ha ett gott bemötande och hög tillgänglighet genom flera olika kanaler.
Ditt främsta uppdrag är att vara den första kontakten som kommuninvånarna har med kommunen. Som kommunvägledare är du generalist och har kunskap om kommunens olika verksamheter.
Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för våra invånare med kvalitet och effektivitet.
Du arbetar med kommunens övergripande kommunikation genom telefon, webb, sociala medier och e-post. Under ett samtal kan du komma att växla mellan olika verksamhetssystem och få samtal som blir flera separata frågeställningar.
Arbetet innebär även att registrera ärenden som kommer in till oss i ett ärendehanteringssystem.
Du har schemalagd arbetstid med fastställda tider för kommunvägledning och för dina uppdrag.
Du kommer att ingå i ett team med andra kommunvägledare som tillsammans är Bjuvs kommuns ansikte utåt.
Notera uppdraget ingår att 40 procent av tiden arbeta med kommunikationsuppdrag tillsammans med kommunikation, främst inom grafiskt arbete, webb och videoredigering men även övergripande kommunikationsuppdrag. Det innebär att du förutsätts ha tidigare erfarenhet av kommunikationsuppdrag eller har en grundläggande kommunikatörsutbildning.
KVALIFIKATIONER
Du är högskoleutbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap, samhällsvetenskap eller har motsvarande yrkeserfarenhet på minst tre år.
Du har flerårig kompetens och erfarenhet av att arbeta med Indesign och videoredigering.
Har du tidigare erfarenhet av arbete på kundtjänst/kontaktcenter är det meriterande.
Du talar svenska och engelska och har gärna kunskaper i ett tredje språk.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovanstående kompetenser samt personliga egenskaper och lämplighet samt engagemang för tjänsten.
Som person är du serviceinriktad, pedagogisk, självgående, stabil, tar ansvar för dina ärenden och drivs av att göra skillnad för våra invånare. Du kan snabbt identifiera invånarens behov.
Då arbetet tidvis har ett högt tempo och omständigheter som kan förändras snabbt, har du förmåga att prioritera ditt arbete och att vara strukturerad. Du förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet.
Som kommunvägledare är det viktigt att vara flexibel och kunna anpassa sig till vad situationen kräver.
ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se