Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Brinner du för att göra skillnad för människor ? Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet med god service och hög tillgänglighet med invånarna i fokus.

ARBETSUPPGIFTER
Vårt mål är att alla som söker information, hjälp och stöd från kommunens olika verksamheter ska bemötas på samma sätt och kunna få grundläggande vägledning och information i den fråga de har. Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten.
Uppdraget för kundcenter är att samordna, förenkla och förbättra kommunens service gentemot allmänheten. Vägledning och handläggning av enklare ärenden hanteras direkt av kundcenter för att allmänheten ska få hjälp redan vid en första kontakt.
I kundcenter hanterar vi även funktionen som huvudregistrator och hanterar därmed registrering av handlingar som kommer in till kommunen. I arbetet förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi tänker att du, precis som vi, är redo att ge det där lilla extra när det gäller service och bemötande. Vi hanterar ca 1500 olika sorters frågor i kundcenter och strävar efter att genomföra uppdraget med hög kvalitet genom att kombinera hög kundservicekompetens och sakkunskap.

Vi söker därför dig som har:
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet under de senaste 5 åren av en liknande roll där din arbetsuppgift i huvudsak har varit att besvara frågor med bred variation och hantera problem och ärende som kunden har.
• 3-årig högskoleutbildning gärna från Service management eller motsvarande.
• En bra samtals- och telefonteknik samt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift
• En god IT-mognad med vana att arbeta i digitala ärendehanteringssystem och god förmåga att söka och hämta information.
• Förmåga att se helheten samt är förändringsbenägen och utvecklingsinriktad
• En genuin servicekänsla och trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande
Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.

Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Båstads Kommun, Kundcenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024