Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.




Beskrivning
Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.

Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.

Kommunens kontaktcenter har i uppdrag att göra vardagen enklare för kommunens invånare och besökare. Arbetet sker i nära dialog med ansvarig verksamhet. Vi tar emot frågor via telefon, besök och digitala kanaler. Vårt uppdrag är att svara på frågor och handlägga vissa ärenden på plats eller hantera delar av handläggning i andra frågor innan de går vidare till den förvaltning vi utför uppdraget åt.

- Trivs du med, och har förmåga att fokusera på rätt saker även när det är högt tempo och många olika typer av frågor att hantera?
- Har du ett professionellt förhållningssätt med intresse och vilja att med hög servicekänsla leverera lösningar och hjälpa andra?
- Är du uppmärksam, lyssnande och värdesätter ett gott bemötande?
- Är du bra på att samarbeta, kan fördela arbetsuppgifter men också är trygg i att lösa uppgifter självständigt?

Då är kanske du vår lagkamrat i kommunens kontaktcenter

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare är du första kontakten för hela Gislaveds kommuns organisation, och en
nyckelperson för att ge bästa möjliga service. Du arbetar med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare och besökare. I arbetsuppgifterna ingår även att inhämta och sortera information i ett förberedelsearbete inför enklare handläggningsuppgifter. Alla ärenden som kommer in via kontaktcenter registrerar du i vårt kundtjänst-och ärendehanteringssystem. Arbetet sker i nära samarbete med övriga kolleger i kontaktcenter, och i dialog med respektive förvaltning. 

Kommunens största kontaktväg in är telefoni och det krävs att du sitter i telefon upp till sex timmar om dagen.

Dina personliga egenskaper och erfarenheter är avgörande i rekryteringen och det krävs att du har lätt för att samarbeta med andra.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst genomförd gymnasieutbildning med erhållen examen.

Dessutom har du:

- lätt för att samarbeta men kan också arbeta självständigt
- förmåga att se möjligheter i arbetet och bidra till att utveckla arbetsuppgifterna
- mycket god datorvana och kunskaper i informationssökning
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift
- god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska

Vi ser gärna att du har:

- erfarenhet från arbete inom kommunal organisation eller offentlig verksamhet
- erfarenhet från serviceyrket
- arbetat inom kundtjänst/besöksmottagning
- arbetat i ärende- och dokumenthanteringssystem
- arbetat i olika verksamhetssystem
- övriga språkkunskaper

Urvalet i denna rekrytering kommer att grunda sig på att den samlade erfarenheten i arbetslaget blir så bred som möjligt. Vidare kommer personlig lämplighet att vara avgörande. Som person är du positiv och professionell, har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är stresstålig och klarar en snabb växling mellan olika kunskapsområden samt har en naturlig fallenhet för ett gott bemötande.

Eventuellt servicetest och arbetsprov kan komma att tillämpas i rekryteringen. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. 

Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.

Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar.

Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! 

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024

27 november 2024