OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.
Beskrivning
Karlstads kommun söker en kommunvägledare till Kontaktcenter som är en avdelning inom
kommunledningskontoret.
Kontaktcenter hjälper Karlstadsbor och andra som vill komma i kontakt
med kommunen, få information och vägledning om kommunens verksamhet. På Kontaktcenter arbetar ca 38 medarbetare och är indelade i tre olika svarsgrupper
Arbetsuppgifter
Att arbeta som kommunvägledare är ett spännande och intressant arbete och som ger stor tillfredställelse i att göra nytta. Som kommunvägledare arbetar du med att svara på frågor, ge information och vägledning om kommunens verksamhet samt i vissa fall även handlägga.
Vi söker en kommunvägledare till den svarsgruppen som arbetar med frågor inom förskola, grundskola, gymnasieskola, kultur- och fritidsverksamhet, KBAB samt Karlstadsbuss.
Kontakterna med Karlstadsborna sker via telefon, besök, e-post, web, chatt och sociala medier.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är har akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, pedagogik, statskunskap eller kommunikation. Du ska ha yrkeserfarenhet inom ditt utbildningsområde och vi ser gärna att du har arbetat inom kundtjänst och/eller annan serviceverksamhet.
Du ska vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i kommunen. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Förutom att vara proffs på bemötande ska du även ha en god IT-vana då vi använder ett flertal olika IT-system på Kontaktcenter.
Arbetet är ett teamarbete så du måste gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.