OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och följer upp kommunens totala organisation och verksamhet utifrån sitt uppdrag och utifrån gällande lagstiftning.
Förvaltningen ansvarar bland annat för kommunikation, ekonomi och HR-frågor, säkerhetsfrågor, mark- och exploatering, digital utveckling och överförmyndaren. Vårt arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag eller besöker vår kommun.
Kundtjänst är vägen in i kommunen och vi arbetar med att samordna och effektivisera kundmottagandet i organisationen. Vi är 10 kommunvägledare som i dagsläget är uppdelade i tre svarsgrupper med bred kunskap om kommunens olika verksamheter. Dagligen ger vi medborgare information och vägledning i enklare kommunala ärenden. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet.
Nu söker vi dig som vi vara med i utvecklandet av kommunens Kundtjänst.
Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare på Kundtjänst svarar du på frågor och vägleder medborgare och andra i alla kommunens verksamhetsområden via telefon, e-post, e-tjänster, sociala medier och personliga besök. Kundtjänst är uppdelade i tre svarsgrupper som det ser ut just nu, men det pågår ett arbete för att vi ska bli mer resilienta genom att kunna svara på alla frågor som kommer in till Kundtjänst. För att vara aktuell för tjänsten kommer det ställa krav på flexibilitet samt att vilja att vara med på denna stora och viktiga förändringsresa.
Kundtjänst svarar på frågor till alla kommunens verksamheter och det kan handla om allt såsom bygglov, parkeringsfrågor, miljöärenden, samhällsplanering, ta emot felanmälningar och synpunkter, handläggning inom socialförvaltningens samtliga områden, försörjningsstöd, frågor som rör skola och utbildning samt kultur och fritid.
Telefonen är den viktigaste kontaktvägen, men du möter och hjälper också besökarna i Rådhusets reception samt via e-post, medborgarforum och sociala medier. För att hitta information om kommunens verksamhet och för att registrera ärenden använder du olika ärendehanteringssystem.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Kommunvägledarna bidrar med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna, en specialist som arbetar som generalist.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha högskoleutbildning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten krävs några års erfarenhet av servicearbete; från kundtjänst, medborgarservice eller övrigt liknande arbete. Du har yrkeserfarenhet och god förmåga av att hantera arbetsverktyg telefon, mail och sociala medier. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Kundtjänsts uppdrag utvecklas ständigt och vi söker dig som inte bara tycker om förändringsarbete utan också kan bidra aktivt i det.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en serviceinriktad lagspelare som hjälper kollegor och ger medborgaren ett gott bemötande och en god service. Du trivs i en organisation vars vardag snabbt kan ändras och du vill bidra till utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du är öppen och rak i din kommunikation och tar eget initiativ i det dagliga arbetet.
Vidare har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du är stabil, uthållig och stresstålig i att hantera möten med upprörda medborgare eller människor i utsatta situationer. Du är dessutom noggrann, kan och tycker om att följa rutiner. Du har en positiv attityd, fokuserar på att lösa problem och har lätt för att skapa goda relationer.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/deltid, arbetstidsschema måndag-fredag / varierande varaktighet. Vänligen ange i din ansökan vilken av nedan anställning du ansöker om:
Vi söker för närvarande:
2 medarbetare till heltid/tillsvidareanställning, 40 h/veckan
1 medarbetare till vikariat t.o.m. januari 2024, 40 h/veckan
2 medarbetare till timmar vid behov
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontakt
Malin Ekblad, Enhetschef Kundtjänst, telefon 0410-73 33 55.
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.
Sista ansökningsdag
Ansök senast 2022-05-22 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!