Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

Som kommunvägledare arbetar du i Enköping kommuns kontaktcenter. Kontaktcentrets uppdrag är att ge svar och information till de som kontaktar kommunen samt arbeta för bra tillgänglighet, service och bemötande. Kontaktcentret bemannas med kommunvägledare och ett antal stödfunktioner. Som kommunvägledare är du ett av våra ansikten utåt och skapar det första intrycket av Enköpings kommun.


ARBETSUPPGIFTER
Du är ofta medborgarens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen för våra medborgare. Du svarar på frågor, handlägger enklare ärenden, tar emot synpunkter och felanmälningar samt vägleder inom hela kommunens ansvarsområde, i huvudsak via telefon men också via e-post, FB och personliga besök.

Kommunvägledarna arbetar tätt ihop, för att lösa så många som möjligt av de inkommande ärendena och ansvarar för att skapa hög tillgänglighet och service. För att utföra uppdraget kommer du att behöva använda många olika it-system. Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen.

Du kommer också att ha egna ansvarsområden där du leder möten, sprider information inom gruppen och är med och utvecklar kommunens kontaktcenter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• en genuin känsla för service och erfarenhet från liknande arbete inom kundservice och ärendehantering.

• mycket god erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och i olika it-baserade verksamhetssystem samt erfarenhet av arbete med informationssökning.

• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift.

• högskole- eller universitetsutbildning inom det kommunala uppdraget, alternativt gymnasieutbildning med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten.

Du som söker tjänsten ska ha förmåga att bemöta olika människor i olika situationer. Du har ett högt kundfokus och förmåga att skapa goda relationer med andra. Du uppträder professionellt och fokuserat även i pressade situationer. Du är som person drivande, analytisk, flexibel och har förmågan att prioritera. Du har ett prestigelöst sätt och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du ska vara lösningsorienterad och en god kommunikatör. En förutsättning för tjänsten är att du vill vara med och utveckla kontaktcentret.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du passar in bra i vårt nuvarande team.


Anställningsintervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.






ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024