Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Visste du att vid kontakt med Eslövs kommun är det första du möter ofta vårt Kontaktcenter? Vare sig du besöker stadshuset, ringer eller mailar in för att få hjälp med en fråga eller ett ärende. I Kontaktcenter finns det sex medarbetare som välkomnar dig till Eslöv och gör sitt bästa för att ge dig svar på din fråga eller för att guida dig till rätt handläggare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunvägledare är du i daglig kontakt med kommuninvånare, besökare, kollegor och andra intressenter via besök, telefon och e-post. Du blir ansiktet utåt för kommunen och informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse i sin kontakt med kommunen. I Kontaktcenter har vi även en myndighetsutövande funktion där vi handlägger ärenden inom Trygghetslarm och registrering av skolkort.

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda människor i ärenden och frågor med koppling till kommunen samt dess förvaltningar och verksamheter. I de fall ärendet inte hanteras i Kontaktcenter fördelas ärandet till berörd handläggare eller andra myndigheter och samhällsfunktioner. Kommunvägledaren ger alltid förstklassig service till kommuninvånare och besökare.

Eslövs kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning. Eftergymnasial utbildning inom till exempel service management är meriterande.
Erfarenhet av att ha arbetat i kundservice eller liknande under minst 2 år inom de senaste 5 åren är meriterande

För att kunna vägleda våra kunder behöver du ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar. Erfarenhet av att söka information är också ett krav. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete med kundservice, exempelvis privat kundtjänst/telefonsupport, hotellreception/bokning eller Kontaktcenter i en offentlig organisation.

För att kunna hjälpa medborgarna på bästa sätt behöver du ha erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem. Det är en fördel om du har erfarenhet från att ha arbetet i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Du hanterar det svenska språket fullt ut i tal och skrift och du har även goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Våra medborgare förväntar sig en personlig och god service, något som du ser som självklart. Arbetet med människor innebär att ingen dag är den andra lik och du kommer finna dig i många olika typer av situationer. Därför är det viktigt att du har ett professionellt bemötande och en stor portion tålamod, även i svåra samtal och situationer. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Arbetet som kommunvägledare innebär hantering av mycket information, varför struktur och noggrannhet är viktiga egenskaper att besitta. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap.

Vi välkomnar alla sökande då vi vill spegla Eslövs kommuns alla invånare.

Välkommen att bli en av oss!

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Arne Ståhl
0413-621 79
Avdelningschef Cecilia Linderberg
0413-620 51
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62425
Enhetschef Ylva Hjerén
0413-62425
Fastighetschef Niklas Helgesson
0413 - 621 22
Utvecklingschef Elsa von Friesen
0413-62000
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62208
Tf IT-chef Anders Rönnerstål
0413 - 622 76
Enhetschef Jan Larsson
0413 - 62127
Avdelningschef Frida Andersson
0413-62646

Sammanfattning

Besöksadress

24180
None

Postadress

Eslöv
ESLÖV, 24180

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024