OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Markaryds kommun
Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö.
Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete.
Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap.
Om arbetsplatsen och arbetsuppgifterna
Vill du vara med och utveckla medborgarkontakten i Markaryds kommun? Är du dessutom duktig på att ge personlig och god service, då är detta ett jobb för dig!
Du kommer arbeta i Markaryds kommuns kontaktcenter och servicekontor, som har till uppdrag att som på olika sätt fångar upp medborgarnas behov i form av frågor, det kan vara genom fysiska besök, telefonsamtal, sociala medier och e-post. Du kommer att ingå i ett team som tar emot och bemöter frågor, antingen genom att besvara dem utifrån det uppdrag som finns eller genom att vidareförmedla frågorna det till rätt person. Du kommer att vara en del av kommunens ansikte utåt och arbeta utifrån ett medborgarperspektiv.Vårt servicekontor finns i Strömsnäsbruk och vårt kontaktcenter finns i Markaryd och du kommer att arbeta på båda arbetsplasterna.
Vi strävar efter att ge snabb och korrekt service till våra medborgare och du kommer att ha en god konstruktiv dialog med förvaltningarna kring hur vi kan utveckla våra medborgarkontakter i alla våra verksamheter.
Du kommer att ha en inriktning mot kommunikation och kommer även att arbeta som redaktör av kommunens interna och externa webb.
Kvalifikationer
För att klara uppdraget behöver du ha tidigare erfarenhet från arbete med kundservice, ex kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor. Du behöver ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar för att kunna vägleda våra kunder på ett bra sätt. Lokalkännedom om Markaryds kommun är meriterande. Vi tror också att du har erfarenhet från något arbete inom offentlig verksamhet. Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning, där eftergymnasial utbildning inom till exempel kundservice är meriterande. Språkkunskaper, utöver svenska och engelska som är ett krav, är en merit. Körkort är ett krav. Erfarenhet av att jobba i en modern IT-miljö och med dokumentation, ärendehantering samt sociala medier är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som påbörjas så snart möjlighet ges. Sista ansökningsdag är 2022-11-13.
Varmt välkommen med din ansökan!