OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.
I servicecenter ger vi information och vägledning inom hela kommunens ansvarsområde. Vi svarar på frågor om vattenmätare, trygghetslarm, skolskjutsar och en mängd annat som kommunen hanterar. Vi ansvarar för budget- och skuldrådgivning, konsumentvägledning och andra servicetjänster. Vi möter också kommunens besökare i reception och turistinformation.
Servicecenter kan man kontakta genom besök, via telefon och i våra olika digitala kanaler under våra öppettider 8.00-16.00 på vardagar.
ARBETSUPPGIFTER
I servicecenter arbetar fyra kommunvägledare med att ge bästa tänkbara service till alla som kontaktar kommunen. Kommunvägledarna fångar in och besvarar frågor, bedömer och handlägger ärenden inom servicecentrets uppdrag och fördelar övriga ärenden till rätt person inom kommunen.
Kommunvägledarna arbetar aktivt med kommunens webbsida och sociala medier samt med annan kommunikation. En del administrativa uppgifter ingår också, till exempel med hantering av beställningar och dokumentation.
Kommunvägledarna bidrar till att utveckla kommunens verksamheter genom att följa upp ärenden och ge förslag till förbättringar av till exempel arbetsprocesser och information. De medverkar också i arbetet med att utveckla kommunens digitala tjänster.
Det är ett omväxlande och utmanande arbete där man jobbar i alla våra olika kanaler och med alla typer av inkommande ärenden. God service och hög kvalitet i våra lösningar är kärnan i vårt uppdrag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där arbetstiden schemaläggs för att möta våra öppettider. Vi fördelar och roterar mellan olika arbetsuppgifter för variation och flexibilitet under arbetsdagen.
KVALIFIKATIONER
Du har goda kunskaper om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar, gärna med erfarenhet och kunskap från någon eller några av kommunens verksamhetsområden. Vi ser att du har erfarenhet av service och support både i telefon och personligt möte.
För att kunna ge god service behöver du kunna arbeta snabbt och effektivt i en modern IT-miljö för telefoni, ärendehantering och dokumentation. Du kan arbeta i olika system samtidigt och har vana och skicklighet i digital informationssökning. Du har också god förmåga att hantera sociala medier.
Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk som till exempel arabiska är meriterande.
Du är expert på att ge personlig och god service.
Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har lätt för att tolka andras behov och anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån situation och den person du möter. Du har en förmåga att strukturera och självständigt lösa de uppdrag och situationer du ställs inför. Innehållet i vårt uppdrag är i ständig förändring och du är drivande i att utveckla det vidare.
Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. Du är flexibel och har vilja och förmåga att arbeta med många olika typer av uppgifter inom servicecenter.
Du visar omdöme i din kommunikation och ditt agerande med din roll som kommunens ansikte utåt i åtanke.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-Chef Robert Palmqvist
0476-55481
Fackliga organisationerna
0476-550 00 (kommunens växel)
Kanslichef Mats Porsklev
0476-553 88
Valnämndens sekreterare Henrik Dahlström
0476-55 021
Fackliga organisationer
0476-550 00 (kommunens växel)
turistinformatör Inger Arvidsson,
0476-551 52
Kommunikationschef Malin Blom
0476-55328
Ekonomichef Katarina Andersson
0476-55143
Personalchef Ingela Hjelte
0476-55355
Upphandlare Heike Philipsson
0476--55341