OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".
Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan
ARBETSUPPGIFTER
Är du vår kommunikativa kommunvägledare som vill vara med och ge service till våra medborgare?
Klippans kommuns kundtjänst är en av de bästa i Sverige och vi satsar alltid på att bli ännu bättre. Vi söker nu en kommunvägledare med kompetens och erfarenhet av service och kommunikation för att stärka vår grupp.
I rollen som kommunvägledare möter du våra invånare i vår reception och i våra olika kanaler såsom telefon och chatt, och ger dem information och service på hög nivå. Vi vägleder i många olika frågor som rör den kommunala verksamheten, allt från socialförvaltning till skola och barnomsorg. Kundtjänst är ofta länken mellan invånarna och resten av organisationen.
Din kommunikativa kunskap kommer du använda för att arbeta med sociala medier och vår hemsida klippan.se. Du är duktig på att hitta och formulera de viktigaste budskapen i en text och att använda klarspråk är självklart för dig.
Klippans kommuns kundtjänst är en enhet med fem personer plus en enhetschef och vi tillhör kommunens kommunikationsavdelning. På kommunikationsavdelningen är prestigelöshet viktigt och vi utgår alltid ifrån vår värdegrund Vi i Klippan i vårt arbete. Vi har ett nära dagligt samarbete med kommunens kommunikatörer och för rätt person finns stora möjligheter att utvecklas i rollen som kommunvägledare och junior kommunikatör.
KVALIFIKATIONER
• Utbildning inom kommunikation eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet från kundtjänst eller liknande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om du dessutom har ytterligare språkkunskaper är detta meriterande.
• Hög digital kompetens då arbetet sker i flera olika system.
• Du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/invånaren i centrum.
• Trivs att jobba i högt tempo, är flexibel och har förmåga att prioritera.
• Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
• Erfarenhet av sociala medier och webb är meriterande.
Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.
Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden.
Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.
För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister.