OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?
Jag heter Anna och jag jobbar som kontaktcenterchef i Alvesta Kommun. Vi har under de senaste åren startat och utvecklat vårt koncerngemensamma Kontaktcenter. En av våra kollegor går vidare till nya uppgifter internt och därför letar vi efter dig som vill jobba som kommunvägledare hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Vi på Kontaktcenter är vägen in till Alvesta kommuns förvaltningar och bolag och vårt mål är att erbjuda hög tillgänglighet och professionell och engagerad service i alla kontakter. Som kommunvägledare jobbar du främst med kommunikationsvägarna telefoni, digitala kanaler och besök med målet att lösa en stor del av inkomna frågor direkt vid första kontakten. Det är en självklarhet för dig att ge god och kvalitativ service på ett förtroendeingivande sätt.
I rollen som kommunvägledare jobbar du i ett team som organisatoriskt tillhör Kommunledningsförvaltningen. Kontaktcenter är förutom vägen in för ärenden till kommunkoncernen en viktig del i kommunens arbete för att utveckla nya arbetssätt som underlättar för kommunens invånare, företagare och besökare.
Vi på Kontaktcenter fungerar som en länk mellan kommunens invånare, företagare och besökare och verksamheten samt som stöd för våra kollegor och förtroendevalda. Vi tror därför att du är lösningsfokuserad och trivs med att ta ett stort ansvar då många av de frågor som når oss besvaras direkt vid kontakten med oss. Som kommunvägledare är du en del i utvecklingen av kommunikationen i kommunkoncernen - både externt och internt med webbplats, intranät och sociala medier-konton - samt i utvecklandet av nya digitala tjänster.
KVALIFIKATIONER
Du har lägst gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta med kundservice. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig med inriktning mot samhälle, service eller administration. Du är samhällsintresserad och tycker om att löpande ta till dig ny kunskap då vi arbetar med frågor för kommunens alla verksamheter. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Andra språk är meriterande. Du har en hög IT-mognad och ett flexibelt sätt och ser möjligheterna i att utveckla arbetssätt och smarta lösningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi tillämpar löpande urval. Har du frågor och funderingar om rollen eller Kontaktcenter får du gärna kontakta mig.
Hoppas vi hörs!
Anna Brinkestam
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31