Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

I kontaktcenter arbetar vi för att vägleda våra medborgare på bästa sätt och vi är vägen in till Bjuvs kommun. Vi söker nu en ny kommunvägledare som vill vara med och ge våra medborgare en positiv och professionell service samt bidra till den fortsatta utvecklingen för verksamheten.

Som kommunvägledare arbetar du bland annat med rådgivning, vägledning och extern service i ett team med fem kollegor i vårt kontaktcenter. Målet är att den som kontaktar oss ska få rätt hjälp redan vid första kontakten.

Organisatoriskt är kontaktcenter är en del av kommunstyrelsens förvaltning på Kvalitet-och kommunikationsavdelningen. Vi finns i Bjuvs kommunhus på Mejerigatan 3 i Bjuv.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunvägledare besvarar du frågor och ger information om kommunens verksamheter och tjänster i huvudsak via telefon, men även via e-post och besök i Bjuvs kommunhus.

Som kommunvägledare är ditt uppdrag väldigt brett; i ena stunden informerar du om hur en bygglovsprocess går till eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, i nästa stund lämnar du ut busskort till elever eller guidar vårdnadshavare i hur de kan ansöka om plats i förskolan.

Tillsammans med dina kollegor blir du en viktig pusselbit i arbetet med att utveckla tillgänglighet och service i Bjuvs kommun. Vi tror att du är en person som vill utveckla och göra våra tjänster tillgängliga för medborgaren. Du ser möjligheter där det idag finns förbättringsområden, du räds inte att ta initiativ och du frågar om hjälp när du behöver. För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med - allt för att bidra till en medborgarservice att vara stolt över.

KVALIFIKATIONER
Din profil
Vi söker dig som brinner för att ge service via telefon, i reception och via digitala kanaler. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har god samarbetsförmåga och kan snabbt lära dig inom nya områden. Du tar ansvar för dina uppgifter och utvecklar verksamheten tillsammans med arbetslaget. Du är allmänbildad och samhällsintresserad. Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare och värdesätter att vi har roligt tillsammans på jobbet.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en föränderlig miljö. Du är trygg och stabil, även när det kör ihop sig. Du drivs av att vara med och utveckla kommunens verksamhet genom samverkan med våra olika förvaltningar.

Krav
• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, service, samhällsvetenskap eller
annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete i serviceverksamhet.
• Erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika IT-system och du kan arbeta med
dator och telefon samtidigt.
• God kommunikativ förmåga och mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl
i tal som i skrift.

Meriterande
• Erfarenhet från arbete i politiskt styrd verksamhet .
• Erfarenhet från arbete i kontaktcenter eller liknande verksamhet.
• Erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystemet Artvise.


ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Sammanfattning

Liknande jobb