OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ale kommun med knappt 29 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 medarbetare som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
Kontaktcenter ska vara den naturliga ingången till Ale kommun för invånare, besökare och verksamma. Kontaktcenter ska kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens med målet att maximera kundnyttan och avlasta verksamheterna. Kontaktcenter hör till kommunikationsavdelningen, Sektor kommunstyrelsen.
Vi söker nu dig som vill vara med och starta upp och utveckla vårt nya kontaktcenter.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare deltar du i arbetet med att löpande utveckla Ale kommuns nya kontaktcenter. Genom god service, hög tillgänglighet och med kvalitet kommer du via telefon, besök och e-post att ge personlig betjäning till våra medborgare. Ditt arbete består till största delen av att svara på medborgarnas frågor genom att söka, registrera och ge information. Vidare kommer arbetet att innehålla handläggning av rutin- och regelstyrda ärenden. I arbetet ingår att föra en god och konstruktiv dialog med handläggarna inom förvaltningarna för en fortsatt utveckling av servicen till Aleborna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning (minst tre år) eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du får gärna ha utbildning inom service och bemötande.
Erfarenhet av att jobba i kommun med handläggaruppgifter eller erfarenhet som kommunvägledare, samhällsvägledare eller liknande är meriterande.
Erfaren IT-användare, van vid informationssökning och att arbeta i IT-baserade verksamhetssystem är ett krav.
Mycket goda språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i andra språk, främst arabiska och serbiska/kroatiska/bosniska (SKB), är meriterande.
Som person är du serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kan därmed skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du är lösningsorienterad, handlingskraftig och har förmåga att se till helheten. Du har god simultanförmåga och trivs i en miljö med utveckling och förändring.
Kunskap i kundtjänstsystemet Artvise är en merit.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Rekrytering kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41, 0704-32 06 41
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Anne Kolni, kommunikationschef
0303-33 06 41
Enhetschef kontaktcenter Mari Schönenberg
0725-84 74 26