Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar.
Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Vi har startat en ny stark kundtjänstorganisation som ska samordna och effektivisera kundmottagandet i Trelleborgs kommun. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Vill du vara med oss i detta spännande arbete?

Arbetsuppgifter
Arbetet som kommunvägledare kommer att bestå av att möta trelleborgarna där de är på det sätt som passar dem bäst. Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärende som ligger inom kommunens olika ansvarsområde. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Arbetet innebär också uppsökandekontakt mot kommunens olika verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik. Du ska ha arbetat några år med ärendehandläggning i en större organisation. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i samverkan med andra organisationer utifrån ett gemensamt område. Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi kommer att jobba med ständig mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Mikael Jung, chef för medborgarservice, Avdelningen för strategi och kommunikation, Kommunledningsförvaltningen, tel 0410-73 41 25.

Ring 0410-73 30 00 för hänvisning till dina fackliga företrädare i kommunen.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Sista ansökningsdag
2013-03-14

Vi arbetar med löpande urval och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi längtar och hoppas på att du vill jobba här! Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

 
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trelleborgs Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 februari 2014

Liknande jobb


Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

15 oktober 2024

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

7 oktober 2024

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

3 oktober 2024