Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Konsult och Serviceförvaltningen använder sin kunskap och sitt engagemang för att leverera helhetslösningar som skapar nytta i vardagen för kommunens kärnverksamheter som skola, vård och omsorg.



Det ska vara enkelt att få kontakt och hjälp med sin fråga hos Örnsköldsviks kommun.

Därför satsar vi nu på att bygga upp ett kontaktcenter som ska stå till tjänst för kontaktande invånare, besökare och företagare. Vi söker engagerade medarbetare som kan kommunikation och service och som vill vara med och göra skillnad i vardagen.

Arbetsuppgifter
Vägledningsarbete via telefon och andra kommunikationskanaler, samt i reception/besökscenter.
Förbättringsarbete i syfte att förbättra information, service, flöden och arbetssätt.

Kvalifikationer
Relevant utbildning och erfarenhet av arbete i callcenter/servicecenter meriterande. Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta Ö-viksborna i vår kundtjänst.

I rollen som kommunvägledare krävs en rad förmågor och egenskaper:

- Servicemind och social förmåga
- Pedagogisk och kommunikativ förmåga
- Utvecklingsorientering, initiativ- och lösningsfokus
- God teknisk förmåga inklusive informationssök
- Språkkunskaper: Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Flerspråkighet meriterande. (Gärna arabiska, tigrinja, dari eller farsi)

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Inspireras av hur det är att bo, leva och verka i Örnsköldsvik

Kontaktpersoner på detta företaget

Erika Jakobsson
0660-880 36
Erika Jakobsson
0660 - 880 36

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 6
None

Postadress

Järnvägsgatan 6
Örnsköldsvik, 89131

Liknande jobb


1 oktober 2024

30 september 2024