OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunens verksamhet medborgarservice tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Kontakten med medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier och personliga möten.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
ARBETSUPPGIFTER
Genom medborgarservice hjälper du medborgarna med information, rådgivning och förberedelser till handläggning. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde. Du guidar medborgarna inom kommunens tjänster, tar emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara frågeställningar via andra kanaler. Du fördelar ärenden till handläggare på andra enheter och samverkar med många olika aktörer både externt och internt.
I rollen som kommunvägledare arbetar du utifrån ett medborgarperspektiv. I kontakterna identifierar du bakomliggande behov för att utveckla kommunens verksamhet. Den eftersökta kommunvägledaren kommer ha ett särskilt fokus på att ta tillvara på behov som identifieras i kontakterna med medborgarna och bidra till verksamhetsutvecklande aktiviteter. Utöver att bidra till verksamhetsutveckling kommer du att tillsammans med teamet genomföra viss rutinmässig och regelstyrd handläggning.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen. Sandvikens kommun har medborgaren i fokus!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och kommunikation. Du har hög service i ditt agerande och strävar alltid efter bästa bemötande i alla situationer.
Som person är du driven, självständig och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och trivs med att det tidvis kan vara mycket att göra. Du gillar att rycka in där det behövs, är flexibel och har intresse för samhällsfrågor. Du gillar att arbeta med processförbättringar och arbetar aktivt för att lösa framtida medborgarärenden på bästa sätt. Meriterande är om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling, digitalisering alternativt processutveckling med en koppling till medborgarservice eller kundtjänst.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk än svenska och engelska kan vara meriterande för tjänsten.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Medborgarservice Katrin Bejmar
026-24 15 30