Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Kommunstaben är en strategisk och operativ resurs för kommunstyrelsens mål och ambitioner. Kommunstaben har till uppgift att vara drivande, stödjande och rådgivande för kommunens förvaltningar och bolag.

Avdelningen Service & Support tillhör Kommunstaben och har i uppdrag att utveckla, leverera och samordna service så att förvaltningarna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Avdelningen skapar förutsättningar för en effektiv och kundorienterad organisation. Kundcenter är en del av Service & Support och är kommunens centrala ingång för medborgarna.

ARBETSUPPGIFTER
Kundcenters kommunvägledare arbetar nära kommunens förvaltningar och verkar som kontaktperson mot verksamheterna. Kommunvägledarna ansvarar för att utveckla arbetsprocesser, förbättra kvalitet och förmedla information. Kundcenters arbete är teambaserat vilket innebär att det finns ett delat resultatansvar gällande såväl tillgänglighet som kvalitet. En viktig del i arbetet är att arbeta i en lärande process, vilket innebär att alla tar ansvarar för att utbyta kunskaper med varandra. De kommunikationsmedlen som används är telefon, e-post, e-tjänst, chatt och sociala medier. Även kundservice i reception ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av privat eller offentligt serviceyrke och/eller erfarenhet av kommunal verksamhet med högt inslag av sociala kontakter. Du har erfarenhet från kundtjänstarbete och/eller vana att utveckla processer och verktyg inom kundtjänst.

Att arbeta på Kundcenter kräver god samarbetsförmåga, stresstålighet och god kommunikationsförmåga. Du behöver vara flexibel och serviceinriktad samt kvalitetsmedveten. En god simultankapacitet krävs för uppdraget. Verksamheten hanterar till viss del sekretessbelagd information och det är därför viktigt att du har hög integritet.

Språk:
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, tal och skrift

Datakunskaper:
- Mycket goda kunskaper i Windows och MS Officepaketet
- Mycket goda kunskaper att söka information via digitala verktyg
- Goda kunskaper av användning av e-postsystem (främst Outlook)

Meriterande:
- Kunskap om ärendehanteringssystem


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luleå kommun, Service & support
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2020
  • Ansök senast: 26 februari 2020

Liknande jobb


Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024