OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
ARBETSUPPGIFTER
Tycker du att det är fint att vara nyfiken? Då passar du in hos oss på Halmstad direkt, Halmstads kommuns Kontaktcenter. Vi gillar när besökare, halmstadsbor och företagare får svar på sin fråga och hjälp med sitt ärende. Målet är att våra kunder ska få hjälp oavsett om de väljer att kontakta oss via mejl, sociala medier, telefon eller besök. Vi är idag 40 medarbetare som alla har samma engagemang och känsla för service som vi hoppas du har. Vår arbetsplats är placerad i Rådhuset vid Stora torg i Halmstad. Här arbetar vi i ett behagligt öppet kontorslandskap med väl anpassade arbetsytor för våra arbetsuppgifter. Vi arbetar i två svarsgrupper med fokus på olika kommunala verksamheter i varje grupp. En presentation av de kommunala verksamheterna hittar du på www.halmstad.se. Som kommunvägledare ser du lösningar istället för problem. Du är lyhörd för vad kunden frågar efter och har ett positivt sätt att bemöta kund. Du kommer arbeta i någon av våra svarsgrupper. Vi hjälper varandra mellan svarsgrupperna för att kunden inte ska ha lång väntetid för att få hjälp och för att vår verksamhet ska vara så effektiv som möjligt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stark servicekänsla och engagemang med både vilja och förmåga att bemöta människor positivt, empatiskt och lösningsorienterat. Du tycker om att arbeta med människor och visar intresse och förståelse för andra.
Du ska ha god datorvana. Du kan snabbt samla heltäckande information från olika digitala källor för att ge korrekta svar på kunders frågor. Du har förmåga att snabbt förstå och förmedla ny information.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har förmåga att ge snabb respons på kundernas behov och på deras reaktioner och feedback.
Periodvis är arbetet hektiskt och tempot är högt. Det är därför viktigt att du kan leverera resultat och uppfylla kundförväntning även i stressande situationer och att du har en förmåga att upprätthålla en positiv attityd i arbetet.
Vi ser gärna att du har utbildning på högskolenivå men stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kunskap om kommunal organisation och erfarenhet av att möta människor i olika livssituationer är meriterande.
För att få anställning hos oss kommer du att genomgå ett servicetest med krav på godkänt resultat.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helén Lövinger, kontaktcenterchef
035-139485
Catarina Eriksson, Bitr kontaktcenterchef
035-137367
Helén Lövinger, Verksamhetschef
035-139485